já chápu že ten vývoj ať filmů ale i her stojí stovky milionů dolarů ročně (určitě i víc), ale kdyby si člověk měl všechno kupovat, tak se nedoplatí - alespoň ne v české republice, kde průměrná rodina se dvěma dětmi tak tak vyžije z výplaty k výplatě...takže na jedné straně jsem "pro pirátství" ale na druhou stranu je jasné, že v dlouhodobém trendu to takhle taky nepude do nekonečna
Příjde na to, jeslti jsi single nebo student nebo rodina s dětma. Já studuju film a živím se psaním o hrách, ale popravdě poslední film jsem viděl dva týdny zpátky a poslední komerční hru (ne nezávislou) jsem hrál tak před půl rokem. U nějakých studentů ZŠ bude jistě fluktuace vyšší, ale popravdě nezávislé hry (freeware, mody) dneska nabízejí TOLIK ekvivalentů komerčních hrám, že jediné, co si se svýma herníma chutěma "musím" kupovat, je pár komerčních perel typu Mass Effectu nebo Civilization. U filmů je to podobné - není přece pro někoho, kdo si může pořídit počítač schopný rozjet Battlefield 3, asi takový problém, aby dvakrát za měsíc šel do kina nebo si v trafice koupil pár DVDs.
A u těch rodin s dětmi opakuju že pochybuju, že by je někdo někdy u nás tahal po soudech. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby ACTA neexistovala a zákon by se řídil klasickým "co není zakázáno, je povoleno", ale nežijeme v ideálním světě (jako by chtěl Lukec nebo Wanted), všechno stojí peníze ("Není obědů zadarmo") a už roky se přece čekalo, že podobné reprisalie dříve nebo později musejí přijít. Internet je svoboda informací a softwarové pirátství třeba prokazatelně pomohlo rozvoji informační způsobilosti (a západní kultury) v méně vyvinutých zemích, ale například pro stát jako je ČR na tomhle už není moc nového co získávat.
Jiná věc je to, co zmiňuje Air Force, že existuje spousta obsahů, ke kterým se nedá dostat na trhu. Tohle je ale dlouhodobý problém a otázka, zda-li existují jenom práva distributorů nebo i zákazníků. Odpověď asi všichni známe, třeba tohle bych viděl jako propagovanou internetnetovou svobodu