já chápu že ten vývoj ať filmů ale i her stojí stovky milionů dolarů ročně (určitě i víc), ale kdyby si člověk měl všechno kupovat, tak se nedoplatí - alespoň ne v české republice, kde průměrná rodina se dvěma dětmi tak tak vyžije z výplaty k výplatě...takže na jedné straně jsem "pro pirátství" ale na druhou stranu je jasné, že v dlouhodobém trendu to takhle taky nepude do nekonečna
Příjde na to, jeslti jsi single nebo student nebo rodina s dětma. Já studuju film a živím se psaním o hrách, ale popravdě poslední film jsem viděl dva týdny zpátky a poslední komerční hru (ne nezávislou) jsem hrál tak před půl rokem. U nějakých studentů ZŠ bude jistě fluktuace vyšší, ale popravdě nezávislé hry (freeware, mody) dneska nabízejí TOLIK ekvivalentů komerčních hrám, že jediné, co si se svýma herníma chutěma "musím" kupovat, je pár komerčních perel typu Mass Effectu nebo Civilization. U filmů je to podobné - není přece pro někoho, kdo si může pořídit počítač schopný rozjet Battlefield 3, asi takový problém, aby dvakrát za měsíc šel do kina nebo si v trafice koupil pár DVDs.
A u těch rodin s dětmi opakuju že pochybuju, že by je někdo někdy u nás tahal po soudech. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby ACTA neexistovala a zákon by se řídil klasickým "co není zakázáno, je povoleno", ale nežijeme v ideálním světě (jako by chtěl Lukec nebo Wanted), všechno stojí peníze ("Není obědů zadarmo") a už roky se přece čekalo, že podobné reprisalie dříve nebo později musejí přijít. Internet je svoboda informací a softwarové pirátství třeba prokazatelně pomohlo rozvoji informační způsobilosti (a západní kultury) v méně vyvinutých zemích, ale například pro stát jako je ČR na tomhle už není moc nového co získávat.
Jiná věc je to, co zmiňuje Air Force, že existuje spousta obsahů, ke kterým se nedá dostat na trhu. Tohle je ale dlouhodobý problém a otázka, zda-li existují jenom práva distributorů nebo i zákazníků. Odpověď asi všichni známe, třeba tohle bych viděl jako propagovanou internetnetovou svobodu
více raději než humbuk kolem toho, že MU měl přece nabízet nějakou digitální hudbu, viz. výše. Jenže když vony ty pohádky o konspiracích jsou tak lákavé...
Co se příživničení OSa a jiných organizací týče, tak to samozřejmě je smutné a proti tomuhle MÁ SMYSL taky nějak protestovat. Ale opět to nutně nesouvisí s právem na to stáhnout si kinorip Avatara nebo warez BF3...
Negativní je hodně relativní slovo. Tak Hollywood zkrachuje no, třeba se pak začnou točit nějaký pořádný filmy. Jen si vezmi jakej pozitivní dopad to mělo na průmysl hudební - menší skupiny maj větší šanci se prosadit a ty velký celebrity neseděj jen na doma prdeli, ale jezděj na turné (jinak by si nevydělali).
Not my point. Mě jde o to, že spousta antiACTA lidí vytýká Hollywoodu přesně ty věci, které jsou jeho reakcí na pirátství a snižující výdělky. Je to trochu jako když zloděj křičí chyťte zloděje.
Nemá někdo nějakej důvěryhodnej a nezaujatej zdroj, co by pojednával o tom, o čem je ACTA?
-
http://www.zive.cz/clanky/co-se-take-pi ... fault.aspx -
http://www.zive.cz/clanky/cesko-a-dalsi ... fault.aspxCo tady blábolíš o Hollywoodu ty dřevo. Tam točej remaky z jednoho důvodu a nedostatek prachů to není, nýbrž nápadů a kompetentních lidí. Neboj se, že prachy vložený se jim nevrátěj to by to nedělali.
Samozřejmě, že se jim to vrátí, jinak by už zkrachoval, ale ty i Wanted se na to díváte poněkud primitivní logikou "v USA žijou mongoloidi = točej sračky pro dementy", která jaksi realitě neodpovídá. Hollywood točí staré známé témata z nutnosti, protože na ně příjde více lidí, než kolik příjde na "inteligentní film". Můžeš namítnout, že tomu tak bylo i dříve (termín blockbuster nebyl vyvinut jen tak pro nic za nic), ale dříve neexistoval snadný způsob, jak si film starý týden přehrát doma. Systém se evidentně změnil a pokud tvrdíš že ne a všechno je vina nekompetentních lidí, musíš být asi slepý.
Všimni si třeba, jak se v poslední době staly populární globální releasy filmů. Před deseti lety bylo zázrakem, pokud se nějaký americký film vydal ve zbytku světa do 24 hodin od US premiéry. Dneska jde o pravidlo. Proč? Protože kdyby šel o pár měsíců později, zjevně si ho z pirátských kopií nakoukala dostatečně velká část populace. Kdyby toto neexistovalo, nedělali by si distributoři problémy s tím překopat systém releasů do zbytku světa. Popři to, prosím.
Doporučuju na to téma třeba pár článků na Moviezonu. Jistě si je objevíš sám.
Já narozdíl od majority si tu hru koupím pokud se mi líbí a stojí zato jenže chci důkaz, že za to stojí a ne nějaký demo.
To tě šlechtí. Kolik jsi tedy třeba za poslední rok koupil her?
Rád bych podotkl, že mimo dem (které pravda nejsou dneska pravidlem) existují i recenze, videorecenze a celé walkthrouhts na YouTube, kde není problém vidět celý průběh hry i s fundovaným komentářem. Legálně.
Chlapče rád bych tě potkal osobně bo takovýho exotickýho hnupa jako ty sem nepotkal.
Pokud si odpustíš ten impertinentní tón, tak ti dokonce prozradím, že tenhle týden jsem v Prostějově!
Jenže pokud to vezmeme od základu je nutno pochopit, že myšlenku nelze zničit prodat či koupit. Teda alespon by tomu tak být nemělo v civilizované společnosti. Na některý věci nejde plácnout nálepka s cenou a o tom celá tahle věc je.
To je trochu paradox, protože na počátku dnešní pravicově orientované liberální společnosti byla právě myšlenka, že osobní vlastnictví je nedotknutelné (viz. americká revoluce), a to se při vší úctě vztahuje i na hry, filmy a hudbu. Natočil jsem písničku? Líbí se? Proč bych ji neprodával? Znám (i ze své zkušenosti) třeba několik příkladů amatérských vývojářů, kteři dělali free hru na motivy jiné komerční hry. Někdy se na to přišlo a původní majitelé to tolerovali, jindy to naopak netolerovali a vynutili si konec (resp. přejmenování titulu a tvorbu do jiných reálií). Můžeme nad tím plakat, ale je to jejich právo, protože je to původem jejich produkt a jejich majetek, který vytvořili a prodali svou prací a svou pílí.
Odvrácená strana mince jsou samozřejmě producenti a distributoři, kteří spolknou velkou část honorářů, ale u řady produktů není problém to obejít a snížit, viz. co dále píšu AirForcovi.
Kam daleko tohle zajde pokud projde ACTA? Kde se zastavěj budou chtít, aby si na ulici nehvízdals třeba oblíbenou písničku? Tohle chce zemyšlení.
Byl bych fakticky nadšen, kdyby se diskuze obešla bez podobných šokantních výlevů. ACTA je smlouva proti padělkům a kopiím. Můžeme se bavit o tom, nakolik ovlivní trh, nás nebo politiku, ale srovnávat ji s něčím jako 1984 je absurdní, směšné a dětinské.
a přitom seš tak strašně hloupej a omezenej tím, co ti v TV řeknou, že se ani nezamyslíš nad tím, co doopravdy může být a my to nevíme, popř. čeho bychom mohli velmi rychle dosáhnout, pokud bychom se na to zaměřili...
Televizi jsem neviděl měsíce.
Narozdíl od tebe se ale na problém dívám z obou stran. Nejde jenom o to říct "ty vole, já půjdu do krimu za stahování, to není fér" ale taky se podívat na to, proč se někdo rozhodl vydat takový zákon a jaké jsou reálné efekty pirátství . Doporučuju ti seznámit se trochu se snahou pochopit úhly pohledů stran nějakého sporu, zkvalitnilo by ti to život a zinteligentnilo argumentování.
Skutečnost, že postmoderní nahlížení na problematiku, čili zhruba "každej má svou pravdu, jde jen o to je pochopit" je tebou nahlíženo jako "hloupost a omezenost", myslím můžu ponechat bez komentáře.
Každej chce peníze za práci, kterou dělá, no a když bude tou prací nahrávání muziky, tak proč na ni neplácnout cenvku?
Tak.
Ono kdyby CD s hudbou nestálo 500 a DVD s Win 7000 a debilní (ano, debilní) hra 1600 lidi by se na to taky hned koukali jinak, žejo, ale když dám za Wokna tolik, co za PC a za zabugovanej (dneska už se tomu ale bug neříká, je to standardní nedodělávka kvůli termínu vydání) CoD, kterej dohraju za 2 hodiny a stojí 10× tolik, co stejný 2 hodiny v kině, který je samo o sobě předražený a CD s muzikou, který originální z vůle kapely a nakladatelství má stát cca 50Kč a z vůle OSA a českýho zlodějbutora stojí 500Kč, tak ať si je strčej za klobouk - to raději ty dvě hodiny strávim potichu zkoumáním, jak to vošulit a ty prachy dám tomu, kdo mi poradí...
To je samozřejmě validní argument, navíc v globalizované společnosti je prostě riziko, že produkt A bude v zemi 1 levný a v zemi 2 drahý, přitom bude mít stejnou cenu. Ale vždyť přece i dneska existuje řada způsobů a příklad, že tenhle systém je už poněkud staršího data. CD s hudbou? Není problém si skladby stáhnout digitálně. Pokud navíc neujíždíš zrovna na Lady Gaga, DRTIVÁ VĚTŠINA indie kapel (kterých dneska je, ehm, drtivá většina) ti prodá alba za pár kaček na mp3.
U těch her je zase taky už dávno jiná situace. Díky digitální distribuci (Steam, Origin aspol.) se razantně snížily výdělky obchodů a pokud nutně nepotřebuješ novou hru, do pár měsíců se ceny radikálně snižují, popřípadě existují slovevové víkendové akce. Před pár měsíci jsem viděl Civilization V, stojící přes litr a půl, za nějaké tři stovky (ruku do ohně za ty ceny úplně nedám, přesně si to nevybavuju, ale šokovalo mě to dost na to, abych si to pamatoval). Nebo si taky hry můžeš kupovat z UK, kde jsou díky konkurenčnímu prostředí výrazně levnější.
A popravdě, už jsem o tom psal, nezávislé hry jako modifikace či přímo freeware (nebo indie za deset patnáct dolarů) dneska bez problémů naplní většinu hráčů dostatkem materiálu. Hrál jsem pracovně stovky freeware her a desítky modifikací a zcela mi to stačilo. Ano, na Mass Effect 3 nebo StarCraft 2 se taky těším, ale to je sotva pět až deset her do roka, a pro někoho, kdo si může pořídit počítač schopný je rozjet, asi není zase tak nepředstavitelné si tyto hry legálně koupit, navíc přes net a v akci.
I tady je právě viditelný pokles středního trhu, o kterém píšu Ultramarinovi. Jakoby existoval už jen Call of Duty úplně nahoře a pak hromada nezávislých věcí úplně dole, mezitím toho moc není. Před deseti lety to bylo radikálně odlišné a "normálnější".
A tak bych dodal, že CoD je MP hra dneska. Ta SP trvající pár hodin prostě nevadí, protože většina cílových zákazníků hraje desítky hodin MP. Čili ne, CoD rozhodně není důkaz, že za hodně peněz dostanu málo muziky.
Jinak co se toho "dopadu" týká, Rayi, je zvláštní, že špičkové filmy (u kterých bych čekal že budou nejvíce pirátěním zasažené - matrixy, LOTRy a pár dalších áčkových titulů) vydělaly nejvíc a filmové shitky které by si stáhnul jenom opravdový masochista, zůstaly na okraji, případně přez okraj přepadly...
To není nic překvapivé - úspěšný film typui LOTR nebo Avatar je must-see event, u kterého ještě přežívá společenský systém z dob blockbusterů. Hele, v kině je supr film, chodí na to všichni, půjdu na to i já. Co je problém není že se neuživí supermegafilmy nebo levné zázraky (typu District 9 nebo v US tři prdele černošských komedií), ale že to zabije střední třídu "průměrně dobrých filmů" i artfilmů, kde se rodila většina průmyslu. A je otázka, jeslti pak může průmysl přežít a sám se bez ní dále replikovat.
Jinak Ralene, třeba by pád Hollywoodu nakonec měl lepší kulturní efekt, ale zase by to mělo dost podstatné ekonomické represálie. Deset miliard dolarů ročně není zase úplně zanedbatelná částka, a navíc L.A. je v nejbohatším-nejchudším státě USA...
Ultramarinus: opravdu ti přijde, že to co dělají herci, je opravdu DĚLÁNÍ? Že je to opravdu těžká a namáhává práce? Zkus se na to zeptat horníka, libovolného dělníka, strojvůdce, který v noci začíná šichtu, ostatní lidi, který ani nevidíš a staraj se o to, aby vlak jel, ale abych byl konkrétnější... třeba i ty lidi, co musí pro ten film všechno nachystat, postavit, ty dostanou úplný hovno oproti těm, co jsou vidět...
Jsem sice spíše doleva, ale s touhle komoušskou "logikou" (taky se tomu říká závist) jdi úpřímně do zadele.
Zaprvé, top herců je minimum. Výjmenuješ jich více než 100? Ne, existuje jich méně. Popravdě těch placených milióny dolarů na pravidelné bázi není snad ani deset. V ČR samozřejmě žádný hvězdný sytém herců ani neexistuje.
Zadruhé, horník vydělává méně než herec, protože to, co jako jednotlivec dělá, vynáší společnosti méně, než co dělá herec jako jednotlivec. To je celé. Není v tom nespravedlivost, jenom matematika. Můžete s Lukecem bájit o tom, jak je to nefér, ale je to ekonomie. Ostatně nikdo ti nebrání jít na DAMU nebo FAMU a zkusit to taky. Pointa kapitalistické společnosti je právě v tom, že pokud jsi výjimečně úspěšný, dostaneš taky výjimečné zisky. A sociální stát tu pak je od toho, aby to na daních trochu srovnal a vykoupil "sociální smír". Problém je, že v krizi více lidí ztrací práci a získá sotva životní minimum, tak je přirozeně více rve úspěch někoho jiného.
Abych to uzavřel, sesumíruju to ještě jednou, protože to Lukec a Wanted asi nečetli pořádně: netvrdí, že ACTA je zcela v pořádku, ani že současný systém distribuce je dokonalý. Ale pirátství existuje, MÁ nějaké negativní dopady (i když méně, než kolik se rádo tvrdí) a vina za to je nejen u distributorů, ale i na straně stahovačů (nikdy jsem nepotkal někoho, kdo by otevřeně přiznal, že stahuje a nekupuje; vždycky všichni jako Lukec jenom řeknou, že "stahujou na zkoušku"...).
A především - ACTA je navrhovaný (!) zákon, ne metodika aplikace. Nikdy nebude možné kontrolovat vše, co by teoreticky šlo kontrolovat, prostě protože to je nemožné. Konec konců, tráva je snad taky nelegální a za jeden večer ji v Olomouci vidím někoho potahovat na každém rohu.
Bylo to pěkné, zase si připomenout časy flamewarů, ale teď mě omluvte, za 24 hodin mám poslední zkoušku na vš.