Skyfall - výborné, skvělé, nejlepší bondovka od...vlastně ani nevím
Má nej z "nových" byla zatím Goldeneye, ale Skyfall je lepší. Bylo to moderní, skvěle natočené, a přesto tak bondovské, jak to jen jde. Sam Mendes mě zatím nikdy nezklamal, a tady je jeho další zářez do mé osobní režisérské top ten, v které už od Americké krásy lebedí. První dva filmy s Craigem byly hrozně fajn, ale nějak tomu přece jen něco chybělo - tady proběhlo nenásilné střídání stráží, s mnoha slavnými britskými tvářemi v hlavních i vedlejších rolích. A Bardem byl přímo geniální záporák
Looper - Nenazvala bych to nejlepším sci-fi nebo vůbec nejlepším letošním filmem atd., ale rozhodně je to dobré. Tenhle film zklame každého, kdo čeká další Počátek, případně zpomalené kulky alá Matrix. Tady se druhá polovina filmu odehrává na jedné osamělé farmě, kde můžeme jako diváci rozhodovat o tom, co bychom my udělali na místě všech tří (ano, tří) hlavních protagonistů. Ani jeden z nich není příkladný občan, všichni jsou částečně svině a ten malý kluk je místy docela děsivý (to děti umí). Joseph-Gordon Levitt si dal hodně práce "okopírovat" Bruce Willise, a i vzhledově docílili toho, že jsou si podobní. Jenže zatímco Willisův Joe je už otřískaný a bojuje za život ženy, kterou miloval, potkal příliš pozdě a která se mu jeho skokem čase nenávratně vzdaluje, Levitt je ještě relativně "nevinný". Nejvíc mě ale z celého filmu dostala Emily Blunt. Vlastně mě vzala a zatloukla mě do země
Praštěná Britka z romanťáren vzala do ruky brokovnici, a vydala se směrem Sarah Connor. Matka chránící svého syna i přesto, že jí děsí a ví, že se v budoucnosti může stát ledaccos, přesto ho chrání. Looper je především o postavách, jejich jednotlivých rozhodnutích, která závisejí vlastně jen na tom, že v budoucnosti *může* nastat něco, co v současnosti není. Paradoxy stranou - Willis to shrnul jednou větou ("nebudu se o tom bavit"), a víc než o nějaké cestování časem jde o postavy. Zápory jsou - tempo kolísá, a i když má druhá půlka přes pomalejší tempo grády, tak první část (byť nutná, seznamovací) by možná snesla nůžky a i toho Willise tu bylo málo. Nevím, jestli byl účel, aby to bylo od poloviny takhle předvídatelné, ale odhadla jsem, co se děje, hned, jak jsem toho malého viděla. Malé detaily k tomu ale naváděly, tak je možné, že to tak být mělo
The Amazing Spiderman - asi budu jedna z mála, ale tahle Webbova verze se mi líbila mnohem víc, než Raimiho. Přiznám se, že Spiderman je snad jediný komiksový hrdina z Marvelu, o kterého jsem nezavadila ani v Avengers, takže nevím, jak moc blízko či daleko se film blíží předloze. Každopádně mi přišlo, že ač to bylo víc "popcornové" a chyběly tomu takové ty "emocionálně dramatické" scény, tak mě to místy bralo víc. Raimi se se vším hodně páral, a tady, ač to mělo dvě a čtvrt hodiny, to uteklo jako voda, a přesto tam bylo všechno podstatné. Smrt strýčka Bena byla celkově přirozenější (zapadla do příběhu líp), hlavně mě potěšilo to, že většina postav o tom, kdo Peter je, na konci filmu ví. Žádné "musím to udržet jako tajemství", což je imo jedna z největších berliček, jakou může jakýkoliv film nebo seriál použít, protože neznalostí lidi kolem akorát do nebezpečí spíš uvádí. Emma Stone i Andrew Garfield byli hrozně fajn a (fanoušci Raimiho verze prominou), mnohem sympatičtější, lepší a líp to mezi nimi klapalo. Nedávno jsem na Spidermana 2 znovu koukala, a některé dialogy jsou jako vytržené z telenovely. Tady je Parker jako normální naštvaný teenager, není to ale vyložený loser (Garfieldovi by se to přece jen věřilo těžko), a má z nových schopností normální radost a hlavně nestráví jejich objevováním půlku filmu. Vlastně jsem mohla jen napsat, že se mi na tomhle filmu líbilo všechno víc
A mimochodem, cameo Stana Lee je tady opravdu vymazlené a zatím nejlepší, jaké měl
Kerr Avon: Listen to me. Wealth is the only reality. And the only way to obtain wealth is to take it away from somebody else. Wake up, Blake! You may not be tranquilised any longer, but you're still dreaming.