GTA je v podstatě střílečka s prvky RPG ze třetího pohledu.
ME je taky v podstatě střílečka s prvky RPG z třetího pohledu.
V podstatě, áno. Ale ve skutečnosti si vůbec podobné nejsou. GTA je satirická open-world záležitost bez morálních bariér s tunami ovladatelných vozidel. ME se vždy odehrával na epické lineární lince v poměrně miniaturních prostředích. Nepopírám, že nějakého hlavouna může napadnout sérii posunout jinam - ale třeba mezi Call of Duty 1 a Call of Duty 8 není co se týče jádra hratelnosti moc rozdíl (Black Ops 2 je první snaha o trochu proměnu). Čili nejde o to, že levobočky/invence nemohou vznikat (Halo Wars i Renegade evidentně vznikly), ale šance na to je malá.
A pro naše potřeby je mnohem důležitější, že statisticky je skoro nulová šance, že levobočky přinesou kánonický posun ve story. Opakuju - nemusí jít o špatné hry. Ale v rámci série jsou málo významné (a Renegade si doplň, tak hra předběhla svou dobu). Fallout je remake žánru do nové doby, ne pokus o např. strategii ze světa Falloutu. O tu jsem se kdysi pokusil já
A navážu-li, dále tvé příklady s fanoušky vytvořenými hrami to jen podporují. Kromě World of Warcraft mě nenapadá snad jediný podobný žánový levoboček, který by posunul hlavní story dále dopředu. Klidně nahoď více příkladů, samozřejmě. Ale jelikož jsme tu všichni ujetí na story, myslím, že to je jádro debaty o pokračování.