Rubydup: 1) Skutečně jsou na výši? Pak by mě zajímalo, proč do Silicon Valley lanaří americké společnosti české vysokoškoláky, když jsou tedy tak šíleně daleko, že jsou nasi absolventi proti nim zaostalí.
Jediné v čem jsou před námi, je technologie stealth ukořistěná za 2. sv. války nacistům, dále pokročilá kybernetika díky tomu, že příslibem obrovských finančních prostředků, nalákali nejchytřejší lidi světa, aby pro ně pracovali... v podstatě nic není původně americké, tedy ve smyslu, že by američan udělal nějaký objev, nezávisle na lidech jiných národností.
Jediné co je skutečně originálním výmyslem američanů, jsou soudní spory jednoho tupce, co se opařil čerstvě uvařenou kávou a společnosti co mu ji prodala, které pak rozhodují stejní idioti, jako je ten, který se opařil... stejný systém soudnictví má i Velká Británie, tam ale podobné soudní spory neprobíhají... čím to asi bude?
2) Ano, probírali, filozofie neudělala žádný pokrok za poslední roky, vše co se učí, jsou názory filozofů z období starověkého Řecka a Říma a počátků křesťanství.
Genetiku máš na mysli na jaké úrovni, pouze obrázky kraviček, jak je budeš křížit a co ti vznikne, nebo na úrovni jednotlivých vazeb?
Kvantová fyzika, to nějak souvisí s Planckovou konstantou, ne? (to už si tak dobře nepomatuju, 6 let, je 6 let)
Chemie mě bavila pokud šlo o anorganiku, organika mě nikdy moc nebrala... to rozkreslování a předvídání, kam se přikloní elektronová vazba, bylo otravné...
Přes to, jsem byl schopen naučit se k tomu i pravidla českého pravopisu... navíc, jak napsal Quíňa, pochybuji, že tohle momentálně cpou to hlaviček žáčků na ZŠ, natolik se osnovy nezměnily, spíš je teď tendence zavádět cizí jazyky do stále nižších ročníků, než tam zavádět přírodní vědy.
Osobně ale pokládám zavádění cizího jazyka do nižších ročníků za hrubou chybu, nejprve si totiž musí žák pořádně osvojit mateřský jazyk, až pak může přikročit k jazyku cizímu, jinak v tom bude mít guláš a ani jedno se nenaučí pořádně.
3) Pokrok ano, ale ne pokrok za každou cenu a automaticky tvrdit, že ti před námi se mýlili a vymýšlet zcela nové koncepce... může to totiž mít nedozírné následky.
Momentálně se zavádí státní maturity, aby se údajně dodala prestiž středoškolskému vzdělání (tedy jde o jeden z důvodů, těch důvodů je pochopitelně mnohem víc), ale jdou na to úplně blbě.
Pokud si projdete zákony, zjistíte, že u mnohých funkcí ve státní správě se vyžaduje VŠ vzdělání, obchodní společnosti se pak snaží mít stejně vzdělaného člověka, aby byl schopen jednat s úředníkem a vyjednat co chtějí (při odlišném vzdělání, úředník jedná s jejich člověkem jako s póvlem, a ten ničeho nedosáhne)... všechno souvisí se vším, proto dneska potřebujete VŠ vzdělání pomalu i na práci uklízečky.
Momentální vnímání vzdělání je asi takovéto:
1) ZŠ - to udělá každý, nemá nejmenší hodnotu, může maximálně kopat kanály
2) Vyučen - hlupák co bez vedení jiného nic nedokáže, v podstatě téměř nesvéprávná osoba
3) Maturita - běžné vzdělání, může dělat samostatně práci, je schopen myslet
4) Bc. - Nástavba k maturitě, v podstatě nemá moc velkou váhu, nedostudovaný vysokoškolák
5) Ing./Mgr. - vysokoškolák, vedoucí zaměstnanec, nebudeme ho odírat a dáme mu i nějaké benefity, může dělat téměř co chce
- často jednám s úředníky a tohle vyplynulo z hovoru s jednou úřednicí na ministerstvu, nejde o žádný výmysl
To už jsem ale hodně odbočil od tématu...
Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
Albert Einstein