tam se bojovalo na nesrovnatlně menším prostoru, jen několik světelných let
No... ano, a co je tohle za argument? Vždyt právě na těch několika světelných letech vedla ta linie. Jinak Federace a spol. jsou přece poněku vědčí.
bla bla čísla lodí v prostoru
Je to seriál. Nesnažíme se tady vymýšlet reálný způsob kosmických soubojů, jen ten, který podle tebe nebo mě nejlépe zapadne do známýho SG univerza. To bych taky mohl napsat, že cestovat FTL je přece blbost atd.
Mimoto, v rušičkové idei jsou hranice prostě pomyslný hlídaný maximálně družicí varování - jakmile hranici něco překročí, obranná flotila nebo klidně hlídka prostě nepřítele někde po cestě k planetě vyhodí z HP a napadne ho, popřípadě si na něho počká u planety (pokud je planet méně). Není nutný mít tisíce lodí v nějaké formaci...
i tak tu frontu šlo poměrně snadno porušit, sice po tobě šly hnedka hlídky ale šlo to.
Jistě, že to šlo. Jde to i na Zemi, proplížit se s malou sílou skrze linie.
3800 lodí by zničilo federaci. A mám navíc dojem, že se jednalo spíš o linie vesmírných stanic s ochranou,a ne lodí.
Wiki spekulovala/počítala, že flotila Federace na konci seriálu byla celkově kolem 10 000. Oni ty čísla poněkud porušovali, Best of the Both World měla Starfleet zase jen 40 lodí, žejo.
A opět, nechápu, proč do toho cpeš namísto stanic lodě. Aha, linie z pozemních bitev. No ano, ale linie není vždy zákop jako z WW1...
je nestrategický bránit nějakej vesmírnej prostor, do kterýho ti nic není jako bránit a útočit na planetární soustavy, kde sou továrny, lidi atd. Dobýt kus prázdnoty je ti k ničemu.
Ježišmarjá, co to meleš? Už jsi někdy slyšel o
námořní bitvě uprostřed vody, tj. ničeho? O co v historii bojovali uprostřed moří, o ryby? Nejde o to dobýt vodu, ale zničiš síly nepřítele, získat prostor, iniciativu. Bránit planetu až u ní může být dost riskantní, zvláště v době, kdy stačí parkrát na planetu vystřelit, něco střel vždy projde a zdevastuješ jí.
Ano, ony by jistě šly o ony, vždy se najde nová taktika, problém je, že by to v SG muselo zase vypadat úplně jinak, než jak je to v SG prezentovaný. Ha'taky by musely být rychlejší, aby včas dorazili do neliniové bitvy, každá planeta by musela mít mohutnou pevnou obranu (jako stanici a tak) aby vydržela slabý útok/zadržela silnější atd. V SG většinou planetu hlídá dvacet Jaffů a to je celý. Ha'taky jsou pomalý, senzory varují půl hodiny předem (často ani to ne). Vést válku mezi dvěma malými říšemi rozprostřenými po celé galaxii by bylo neskutečně neefektivní a peklo, ve finále by si rozumný mozek prostě udělal (dobyl, vybudoval) ohraničené území, prostě protože se brání s pomalými Ha'taky lépe - nebo by udělal rychlejší lodě a mohutnou obranu co planeta. Ale nemohlo by to prostě vypadat tak, jak to vypadá.
Souboje a FTL doprava v Duně skutečně nevypadaly jako v SG.
Nejvíce tvůj nápad připomíná válku ve Vietnamu.
Samozřejmě v takovým konfliktu nemáš míň lodí než planet, takže pokryješ všechno, a jak bylo řečeno, dálkový senzory umí odhalit lodě dopředu, takže lze dělat protiopatření atd
Aha, tak to se pak nemá smysl bavit, pokud mi chceš tvrdit, že Goa měli mnohonásobně větší počet lodí, než kolik měli planet - ani US nemají větší počet námořních lodí, než kolik mají měst. V seriálu byla flotila 30 lodí terno, dvě lodě položily Apophise, celá flotila u Dakary jich mohla mít několik set, ale to byla taky kompletní všech, ne obrana jednoho Goa.
Jak už bylo řečeno Razerem, ha'taky jsou pomalý, což jak jsem napsal výše, vylučuje účinost senzorů při včasným varování před útokem. A na rozvědku zcela spoléhat nemůžeš.
A po čtvrtý, Baliale, já netvrdím, že to tak v SG je, můžu něco z SG vyložit po svým, ale neřekl jsem, že ty rušičky někdy scénáristy napadly. Já tvrdím, že je mnohem reálnější/přehlednější rozložit si hlavní říše do clusterů a dát jim rušičky, takže se může bojovat kde tu, nepřítel ti neuletí, a můžeš v ději dělat leccos známý z námořních soubojů, protože najednou můžeš flotilu přepadnout i na "širé vodě" atd.
Na druhou stranu si ani nemyslím, že tebou obhahovaný bojování v SG by mohlo vypadat tak, jak v SG vypadalo, viz. výše. Čili ano, považuju to za další nedodělek, ne za cool inovaci.