Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/aZCahpwdZa

Obsah fóra Pokec nejen o seriálových technologiích Technologie Nejsilnější loď Sci-fi

Nejsilnější loď Sci-fi

Detailní rozbory nejrůznějších technologií s jakými jsme se kdy setkali.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 24.12.2012 21:39:43
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
doktora Who moc neznám, ale Dalekové moc nedostávali klepec od lodí se strojem času (teda pokud Dalekové taky neměli stroje času...)

Jinak nejsilnější sci-fy loď ... jak to můžete řešit, když v hromadách sci-fy mají overpower zbraně, například Andromeda s 40 Nova bombami, každá schopná zničit celou planetu, Malý doktor z Enderovy hry, který byl schopný rozložit na molekuly celou planetu + cokoliv co bylo v okolí... sakra co ve Star Treku 2009, kde zas pro změnu vytvářeli černé díry, nebo ve Voyageru, kde měli loď s výše zmíněným strojem času se, kterým ovlivňovali osudy civilizací a planet.

Prostě každá výše zmíněná zbraň by byla schopná zlikvidovat cokoliv na jednu ránu :)
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 24.12.2012 22:53:27
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
1) Nova bomby nejsou "proti planetám". Nova bomby ničí celé hvězdné systémy. Vystřelí se do slunce, to se změní v NOVU (proto Nova bomby) a ta sežehne celou hvězdnou soustavu.

2) "Stroj času" při chytrém použití, má potenciál zničit celé civilizace, nebo dokonce celý vesmír (zastavením/ovlivněním velkého třesku). Větší ničivá síla si snad ani nejde představit, natož aby existovala. A hlavně, větší ničivá síla není ani třeba (dokud nebojuješ s celými paralelními vesmíry, pak bys k tomu stroji času ještě potřeboval zařízení na přechod do paralelních vesmírů).

Proti "Dalekům" asi příliš zásahů nezaznamenávaly, nejspíš proto, že kdyby je někdo využil chytře a SPRÁVNĚ, zničili by celou jejich RASU, aniž by se při tom posádka stroje času zapotila (co by bylo těžkého na odklonění meteoritu s protobakteriemi, nebo na vypálení zárodečného jezírka s jedinými živými buňkami na planetě)? Což by mělo zase negativní vliv na příběh, protože by muselo následně vzniknout ještě několik desítek dílů, o ničem, nebo o tom, jak hrdina zametá jednu hrozbu za druhou bez nejmenšího náznaku nebezpečí, nebo šance nepřátel na výhru. Jako by princ Bajaja přijel ke drakovi omámenému drogami a zasaženému leteckou pumou a přejel mu hlavu tankem. Taky se tam poněkud ztrácí příběhová "neohroženost hrdiny", protože hrdina by v podstatě hrál na jistotu.

Černé díry jsou zábavné, ale jako zbraň mi přijdou poněkud těžko zaměřitelné (obzvlášť v případě, že připustíš časové anomálie v jejich blízkosti). Nemluvě o tom, že použití černé díry jako zbraně ovlivní celou galaxii, ve které bys ji použil."normální galaxie" se totiž otáčí okolo černé díry, jako se "normální soustava" otáčí kolem slunce.
"vymazávač" z Voyageru v podsatě nebyl STROJ času (Oni sami se nevraceli tam a zpátky časem), ale vymazával své cíle z časových linií. Notabene tak diletatntsky, že posádka Voyageru dokázala vynalézt a zprovoznit "časové štíty".
"rozložit na molekuly celou planetu" je zábavné, ale v důsledku se to ničím neliší od palebné síly Hvězdy smrti. Bomby NOVA jsou mnohem silnější. A stroj času je zase silnější než bomby Nova, protože stačí ukrást protistraně v minulosti JEDNU JEDINOU bombu Nova a vypustit jí v soustavě kde vzniká rasa protistrany, abys následně neměl nejmenší problémy.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 24.12.2012 23:45:07
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Jo aha takže kdyby Daedalos přívezl jumper na tu planetu kde tardis vynalezli a lidi by pobili lidi dřív než se po vesmíru vůbec koukali tak nebyla ani tardil tak vtomdle máš pravdu to ale znamená že nejsilnější je ten jumper stim co má stroj času jenom by potřeboval energetické zbraně.

Příspěvek 25.12.2012 00:38:12
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Děkuju za upřesnění, u Andromedy jsem viděl jen 2 díly a pak se mi to přestalo líbit a Voyager jsem viděl strašně dávno. Pokud mi pamět neklame tak aspon v Starship troopers (v knížce) tam byla zmíňka o Nova bombách ničící planety

Malý doktor (rozkladač na molekuly) se v důsledku liší od palebné síly Hvězdy smrti... ale to nemužeš vědět, protože jsem to krapet zjednodušil. Vysvětlit to nedokážu tak nakopíruju úryvek z knížky:

„Pole se roztáhne v kouli, ale ta je tím slabší, čím víc se roztahuje. Kromě toho v místě, kde narazí na velké množství molekul, zesílí a začne znovu. Čím větší je loď, tím větší je nové pole.“
„Takže pokaždé, když pole zasáhne loď, vytvoří novou kouli –“
„A když budou jejich lodi příliš těsně u sebe, vytvoří řetěz, který je všechny smete. Pole pak zaniká, molekuly se znovu spojují a tam, kde byla loď, zůstane špinavý žmolek se silnou příměsí molekul železa. Žádná radiaktivita, žádný nepořádek. Jenom špína. Možná se nám podaří vlákat je v první bitvě do léčky, ale oni se učí rychle. Budou mezi sebou udržovat rozestupy.“
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 25.12.2012 02:42:26
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Deadalos:
Tardis je taky "stroj času", stejně, jako časový jumper. Narozdíl od něj má ale ještě technologii komprese prostoru - loď v maskovaném stavu zvenčí vypadá (a je velká) jako telefonní budka, ale zevnitř má mnoho místností a zařízení. Zároveň je schopný sám delších letů (narozdíl od jumperu). Výzbroj Tardisu mi není známa. Přesto pořád předpokládám, že je Tardis lepší než jumper, protože jumper v sobě má jenom omezené zásoby energie, štít "stíhačky", směšný prostor osmi metrů čtverečních maximálně a hlavně pouze podsvětelné motory.
Energetické zbraně by mu pomohly, ale hyperpohon a dostatečný zdroj energie by mu pomohl ještě víc.

Kdyby Antici nebyli paka, prostě by wraithskou válku vyhráli tak, že by se vrátili v (časo)jumperu na planetu Iratuského brouka a buď by tamní bránu uzavřeli, nebo by jí rovnou dali na oběžnou dráhu. Wraiti totiž vznikli tak, že iratuský brouk vysával lidi (kteří se na tu planetu zjevně dostali BRÁNOU. No a kdyby se tam ti lidi prostě nemohli dostat...). Žádná wraithská válka by pak nebyla. Pokud by se chtěli pojistit, stačil by jim nějáký pesticid na Iratuské brouky v době, kdy to ještě byli jenom brouci. Celá Atlantis nemá nejmenší naději, vyhladit celý wraithský národ. Časový jumper by to dokázal za (pro posádku subjektivní) půlhodinku práce a ani by to nebylo moc těžké.

Skot:
Ano, STT má "nova bombu" zamýšlenou jako ničitele planet (možná i ve filmu, minimálně třetím). A řekl bych, že i v seriále "roughnecks chronicles" tuhle bombu mají.

To říká, že je to relativně účínné a přibližně naznačuje způsob funkce. O dosahu (maximální velikosti zasažené oblasti) to neříká nic. Pokud je to ale dělané na ničení planet po jedné, pak to má přibližně stejnou palebnou sílu jako hvězda smrti. Fakt, že zničení planety dosáhne prostřednictvím naprosto odlišných fyzikálních principů je z hlediska velikosti "palebné síly" v podstatě podružný. V tomto kontextu je to "stejně silné" jako STT "nova", Tremblor, či Behemot z Wing commandera, Ničitelé planet ze Startreku, "kapky červené hmoty" z ST nového filmu, nebo třeba exterminatus z Warhammeru 40 000. Prostě jeden "výstřel", jedna planeta.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 25.12.2012 11:49:12
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
ale pokud to bude flotila lodí, kde nedodržují rozestupy (autor se ovšem nezmínil jak velké rozestupy mají být jestli 100m nebo 1000km), tak je jedno jak velká tak flotila je. Co rána to flotila kaput. Takže to je něco jiného než u Hvězdy smrti, která zlikviduje jednoho chudáka.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 27.12.2012 00:18:20
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Kdyby ta flotila chudáků byla na orbitě jedné planety, úlomky (planety) by jí zničily. Znovu opakuju, že z hlediska palebné síly je to jedna rána, jedna planeta. Navíc nikdy nebylo specifikováno, co by se stalo lodím, kolem kterých by takový gigasilný paprsek, jaký emituje hvězda smrti jenom "prolétl". Podle mého by je poškodil taky (a dost možná i celkem vážně).

Pokud by to "pole" dokázalo obejmout prostor celé hvězdné soustavy, byla by palebná síla větší. Z tohoto hlediska by bomby byly ještě silnější než to pole, protože jich můžeš vypustit (a simultálně k mnoha různým cílům najednou ŘÍDIT) značné množství. Tak můžeš bez problémů zničit několik planet i flotily v jedné soustavě NAJEDNOU, klidně na různých stranách soustavy. Pořád je to ale "jedna rána, jedna planeta", proto se na to koukám, tak, jak jsem psal. Notabene, hvězda smrti má ještě HODNĚ "menších" dělových věží, které těch chudáků mohou ničit mnohem víc najednou, než jenom jednoho. Planetu by sice nesejmuly, ale na povstaleckou loď by podle všeho stačily bohatě.

1 000 Km je ve vesmíru (i ve hvězdné soustavě) směšně blízko. "Světelná sekunda" (tj zhruba vzdálenost mezi Zemí a Měsícem) je zhruba 300 000 Km. Z hlediska astronomie to je v podstatě na jednom místě a z hlediska dnešních zbraní je to ještě HLUBOKO v mířeném i efektivním dostřelu laserů, kinetických projektilů a dokonce i řízených střel. Fakt, že se v populárním sci-fi bojuje "na dohled", ještě neznamená, že by "nejsilnější loď" měla mít tak směšně malý dostřel, že by se musela přiblížit tak, až by byla cílová loď přímo vidět "za okny". Nota bene, "nejsilnější loď" by okna neměla vůbec mít (jsou to jenom další slabiny a měkká místa v konstrukci).
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 27.12.2012 13:44:13
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
A nebo kdyby ta flotila jen hlídala orbitu a byla v linyji tak najednou by naně hvězda smrti vyrazila z boku pak tu celou tu linyji zdvojnásobila :)

Příspěvek 27.12.2012 22:59:13
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Liniji, nebo linii, řekl bych.
Něják si nedovedu představit taktickou situaci, která by vedla k tomu, aby se flotila seřadila "do fronty" za sebe a dala se celá smést jedním výstřelem paprsku. Čekání ve frontě do loděnic? Nebo čekání na vstup do červí díry? Obě tyhle možosti se mi zdají celkem nepravděpodobné (jak by flotila zaznamenala nepřítele, ihned by se rozlétla do jiné formace, aby nešli zničit jediným výstřelem všichni. Musel by to být překvapivý útok, okamžitě navazující na překvapivý (nedetekovaný) přílet, nebo odmaskování útočníka.

Jo PS. Až teď jsem si všiml, že jsi Deadalos, ale máš na obrázku nášivku "Oddysey". Koukni tady, jestli nenajdeš přímo Deadala (jestli chceš, nebo jestli se chceš alespoň podívat).

http://www.google.cz/search?num=10&hl=c ... 80&bih=775
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 28.12.2012 16:36:05
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
v populárním sci-fy se bojuje na dohled zásadně proto, protože by to krapet blbě vypadalo, kdyby se lodě mlátily na velké vzdálenosti. Napřiklad by mě zajímalo jak by ve filmu udělali sci-fy, kde max. dostřel střel jsou destíky milionů km...

Jinak ve Star wars IV ten gigasilný paprsek zlikvidoval jen jednu loď. Jestli se dobře pamatuju tak už nezmiňovali jestli poškodil i ostatní lodě.

Jak jsem už zmiňoval tak velikost toho pole (nebo čertví co to je) závisí na množství hmoty co už pohltilo, a to pole furt roste dokud může co pohlcovat...
Navíc můžeme vzít v úvahu, že Hvězda smrti je velká jak kráva, a ta mašinka na vytváření paprsků zabírá dost místa v ní. Zatímco ty bomby mohly nést normalní malé lodě.

Prostě chci říct, že hledat nejsilnější sci-fy loď (nepočítam cokoliv se strojem času) nejde, protože v hromadách sci-fy jsou zbraně co sundaj cokoliv na jednu ránu bezohledu jestli strefej okno nebo ne.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 29.12.2012 12:38:29
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Skot:
Pravda, "vypadalo" by to asi min akcne. Na druhou stranu, v literature uz JSOU velmi povedene ztvarnene boje na velkou vzdalenost - treba v knizni serii Honor Harringtonova od Webera je toho plna. Proste by se holt musely pouzivat vic ruzne 3D znazornovaci systemy o poloze nepratel, strel a spojencu. Spisovatel to dokaze a pro filmare je to nemozne...? Lenost filmaru mi ale neprijde jako rozumny duvod snizovat nezbytne naroky na to, co by nejsilnejsi sci-fi lod mela dokazat.

Bylo by to podobne tomu, jak znazornuji filmari prestrelku torpedy mezi ponorkama, nebo balistickyma strelama mezi dvema staty. Pohled na mustek, pohled na odpal strel, drama na mustku s obcasnym kouknutim na prehledovy 3D znazornovac, funkce obrannych zarizeni, pohled na cile a uhybne manevry, pohled na dopad strel.

Ano nezminovali. To ale neznamena, ze vsechno bylo fajn, jen ze se o tom nemluvilo.

Ano, rozdilu ve velikostech jsem si vedom. Na druhou stranu to ale znamena, ze posadka hvezdy smrti dokaze okupovat celou planetu, nebo si vyrobit a ovladat celou flotilu mensich pomocnych lodi, kdezto "normalni lode" by s tim mely potize. Trochu jako magogska svetolod z Andromedy. Zaroven si muzes predstavit, kolik takovych bomb unese normalni lod a kolik by se jich vlezlo do hvezdy smrti, jako "pomocnych zbrani". Mimochodem, v sw byla imperiem v knihach, ne filmech po yavinu vynalezena a postavena mala lod o velikosti stihacky, nesouci strely pouzitim velmi podobne novabombam z andromedy, schopne sezehnout celou slunecni soustavu a vsechno v ni.

Tento fakt ohledne pole je jeho hlavni vyhodou, ale i jeho hlavni slabinou. Kdyz to zjisti nepritel, proste vypali z ceho muze a odskoci do hyper, nebo se presune do jine faze. A kdyz pole nenajde zadne "palivo", proste dohasne jako pozar.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 29.12.2012 14:09:16
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Dle mýho to o lenosti filmařů není, já si myslím že spíš to vůbec ani nejde udělat. Autor v knížce má ohodně větší volnost než filmaři ve filmu.
Vezmu příklad v Honor Harringtonové. Vždit tam už mají dostřel téměř 90mil km a ty střely tam letí několik minut... (jestli ne už desítky minut) rozestupy mezi superdreadnougty jsou v řádu stovkách kilometrů.
Jak by to filmaři mohli natočit aby zároveň dodrželi vzdálenosti? Mohli by se vzdát efektivního pohlednu na formaci lodí z vesmíru, ale jak by mohli vyřešit ty minutový prodlevy kdy tam na loď letí střely? mohli by to prostříhat, ale jak by to vypadalo. Ve filmech, když se tam mlatí státy raketama tak je to jednoduchy, je prostě záběr na nejakou obrazovku kde putuje puntík, ale ta raketa tam letí jen pár sekund. Za to v Harringtonovej když je menší bitva tak tam po sobě střílej x salv po stovkach střel. A ty střeli nemužou filmaři nějak urychlit aby těch x desítek mil kilometrů urazily za pár sekund, protože to by už někomu mohlo bejt začít divný.

Prostě co chci říct, že knižce se to snáze vyřeší. Řekne se, že rakety dorazí za 10 minut šup novej odstavec a rakety už utočí na loď. Nedokážu si představit jak by to udělali ve filmu.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 29.12.2012 20:43:31
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Není? Když by to bylo nemožné, někdo (kdo není líný MYSLET) by se o to určitě pokusil. Kolik už jsi viděl filmů, seriálů, nebo jenom animovaných krátkých filmů, které si může udělat i usmrkanec doma na svém vlastním počítači s nulovými náklady, ve kterých už se o to POKOUŠELI? Kdyby to nebyla LENOST a neochota vymýšlet něco reálnějšího, jak vysvětlíš neexistenci "nepovedených" pokusů udělat přesně to?

Mimochodem, až do nové verze BSG VŠICHNI usilovně tvrdili to samé (Tj že to "nejde") o reálnějším zvuku ve vesmíru při přestřelkách. "musí být slyšet hvízdání motorů, kulek a výbuchů"... CHA :D V BSG to vyřešili ambientními skladbami a je to MINIMÁLNĚ stejně dobré, jako hvízdání laserů.

Znova pro méně pozorné opakuju VYUŽÍT SITUAČNÍ ZÁKRES NA MÚSTCÍCH. Radar (nebo jeho sci-fi obdoby) zachytává pohyby cílů a jejich přibližné velikosti a tvary na giganticé vzdálenosti a pak je vykreslí na obrazovku 35 na 50 centimetrů a to tak, že i nejblbější z blbých pozná co je co a k jaké to patří straně. Kapitán na můstku už z podstaty věci prostě musí mít buď holografický přehledový "tank" (tj skříň, akvárium, nebo prostor, ve kterém jsou holograficky znázorňovány lodě, střely a cokoliv důležitého a to lehce DISPROPORČNĚ, případně ještě s dalšími informacemi tipu "rychlost, vektor, pravděpodobný dostřel a stav cíle"). A když ne ten, pak alespoň poboční displej u kapitánského křesla, který nemá tolik důležitých informací, ale zase na druhou sranu je VELMI přehledný. A to, jak by to "mohli" udělat jsem napsal už v předchozím přípsěvku.

Tento přístup by měl minimálně 2 výhody.
1) bylo by to realističtější
2) ušetřili by VELMI na FX - tricích. Deset vteřin pohledu na exteriér letící lodě totiž stojí na grafice a počítačových tricích zhruba tolik, kolik by stálo pět minut celé bitvy na přehledovém displeji, jenom s krátkými prostřihy na lodě ve vhodných chvilkách, jako jsou obrana proti střelám, nebo zásahy střelami, případně zásahy energetickými děly "zblízka".

Problémy s minutovými prodlevami? Jednoduché. Jak vyřeší filmaři, když hlavní postava - malý chlapec stárne a sílí ROKY času? Napíší "za několik let" a strčí tam zjevně staršího herce, jak se loučí při odchodu z domova. Jak vyřešíš Ty, když přetáčíš kazetu ve videu a nechceš to dělat minutu po minutě. Fast forward. Tak přesně tímhle způsobem by mohli velmi elegantně vybruslit z nebezpečí, že přestřelka ve vesmíru bude vypadat nudně. Další možnost je montáž. Když ukazují, jak Rocky trénuje na šampionát v boxu, taky tam hodí hezkou muziku, střih na tréning v ringu, skákání přez švihadlo, běhání za autem trenéra po ulici, ranní jogging po schodech a za míň jak dvě minuty divák shlédne měsíce, nebo dokonce roky v čase příběhu, plné práce hlavního hrdiny. "Čas" je ve filmu směšně časo ignorovaný parametr, takže nechápu, proč se ho tak bojíš.

Nemůžou urychlit střely, můžou ale urychlit "příběh" tak, aby bylo zjevné že posádka můstku prožívá delší čas, než divák vidí. Například tak, že natočíš posádku můstku po požadovaných "několik minut" a pak dáš pohled jak na můstek, tak na přehledový holotank se zrychleným časem. Pohyb v holotanku bude VYPADAT jako že trvá jen pár sekund, ale z pohybu lidí okolo divák pochopí, že to trvá déle. Alternativou je ta montáž, jak už jsem psal.

Ve filmu by to KLIDNĚ udělali PŘESNĚ TAKHLE.

Stejně, jako dělají dojem "zmrznutí v čase", nebo dojem "zrychlení času". Různé dilatační nástroje a stroje času jsou filmaři už vyřešené - stačí si od nich jenom půjčit efekt, jaký vidí divák.

Mimochodem hluboce doufám, že se o něco takového pokusí, protože se v dohledné době podle všeho chystá HH film "On Basilisk station" (Stanice Bazilišek). Tam se s tím prostě BUDOU MUSET něják poprat - pokud si nechtějí naštvat 2/3 fandů a zabít šanci na další pokračování.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 30.12.2012 13:05:21
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Samozřejmě můžou si zrychlit čas, ale furt opakuju jak to bude vypadat. Jako jak jsi to popsal, tak to má něco do sebe... ale obávám se, že by to šlo snadno zkazit tak, že by se nato nedalo koukat.

Počkat on fakt se fakt chystá film On Basilisk station ? Já jsem myslel, že to je jen nějaká kachna. On Basilisk station navíc ty jejich střely mají relativně krátký dostřel a letí jen 3 minuty (a navíc tam je jen menší přestřelka) . Ale stejnak si myslím, že ve filmu zkrátí vzdálenosti, protože co si budem nalhávat, ten film nebude jen pro fanoušky. A na tradičním střílení na dohled se dá míň zkazit.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 30.12.2012 13:50:31
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Napadl mě noví kandidát je hodně odlonej sice nedokáže níčit planety ale ale nedokázala ho rozstřílet ani masivní flotila bitevních lodí křižníku a fregat mluvim o mateřských lodích smrťáků kdo hrál Mass Effect 3 ví o čem to mluvim a pak eště nístěj kterej je stvořen ktomu aby smrťáka zníčil

Příspěvek 30.12.2012 18:38:15
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Skot:
Zkazit se to dá. Když ale budou jednat dostatečně uvážlivě a ZKONTROLUJÍ si zásadnější scény ve kterých by se lehce odklonili od mainstreemu (například tak, že je vytvoří animovaně na počítači a promítnou zájemcům), mohou k něčemu dospět s relativně menším rizikem.

Chystá.
I kdyby střely z důvodu naplnění očekávání tupých mas scénéristé třirát "zrychlili" (aby jejich let trval jen minutu), je fyzika a základy vojenské taktiky weberova univerza tak "jiná" než ubohý scénáristický průměr založený SW, kopírovaný ST a obšlehnutý drtivou většinou ostatních sci-fi seriálů, že to prostě nejde udělat "jako normálně" na dohled. Vzhledem k tomu, že je weber jeden z nejčtenějších sci-fi autorů NA SVĚTĚ, ten film by se uživil i kdyby na fandech závisel. Samozřejmě se ale budou snažit zachytit drápkem i u ostatních diváků.
Střelba laserovými hlavicemi, prostistřely, bodová obrana, neproniknutelné gravitonové klíny, nulová šance na skutečnou OBRANU či uhnutí před laserovým paprskem a otevřená "příď" a "sukně" - to jsou body, které buď budou muset ignorovat (s Weberem který bude na film dohlížet, sedícím jim za zády to budou mít asi dost těžké), nebo se budou muset překonat a MYSLET. Doufám v druhou možnost.
Mimo jiné v Bazilišku je "souboj flotil" (cvičení mezi červenými a zelenými, kde Honorka vyklepla vlajkovou loď protistrany). Doufám, že tam politikaření v RMN vklíní také.

Deadalos:
Jeden na jednoho je lepší Leviathan než "velký reaper".
Já bych přihodil spíš "ničitele planet" - Vorlonského a ničitele planet stínů z Babylonu 5. Ty planetu zničit dokázaly a měly jak palebnou sílu, tak technologii na to, aby reapera rozkrájeli ke svačině. Dost možná i celou Citadelu.
Netuším, co je to "nístěj".
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 31.12.2012 18:38:29
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Leviathan je lepší proto že dokázal ovládnout smrťáka jinak jsou vrovnáni řekl bych jo a leviathan je teda inteligentnější a samostanější

Příspěvek 01.1.2013 03:01:08
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Netuším o čem to mluvíš - já mluvím o rase Leviathanů, kteří jsou biologickým předobrazem smrťáků a dokáží smrťáka (v souboji jeden na jednoho) "vypnout" nějákým polem, co vypadá jako EM - ruší a odpojuje všechnu složitější počítačovou technologii, co se do něj dostane. Proto byla na jejich VODNÍ planetě jediná "pevnina" tvořená vraky popadaných lodí.

Reapera nikdy neovládnul. Ovládal lidi prostřednictvím nějáké biologické verze indoktrinace.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 05.3.2013 16:33:22
Cornell Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 11
Bydliště: Andromeda Ascendant
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Jak už zde Ray říkal, je to srovnávání jablek s hruškama ale nejvíc se mi líbí asi Andromeda a její bomby NOVA. 1 bomba= zničený solární systém a to moc lodí neumí. (pokud nemáme zrovna na mysli Rodneyho, který zničil 3/4 solárního systému jedním tlačítkem :D )

Příspěvek 05.3.2013 22:22:50
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ale má jich jen 40 s to je nějak málo :D jo vim dokázala by porazit celou flotilu ale eště štíty ze stargate a její manévrovatelnost to by byli zázraky,ale i tak je hodně silná, no možná by porazila i hvězdu smrti protože to co předváděla to znamená že by se dokázala vyhnou jejímu parpsku aBombi NOVA sou opravdu silné

Příspěvek 06.3.2013 22:03:56
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ne proti Magogské světolodi, nebo stroji času, kterým by ses mohl vrátit do minulosti, nainstalovat dovnitř rozestavěné Andromedy skrytou bombu a v "přítomnosti" při boji jí pak jenom odpálit. Nebo sabotovat programování té konkrétní novabomby, kterou po tobě vystřelí v budoucnosti tak, aby vybuchla ještě uvnitř střílející lodě.

Vážně pochybuju, že by Hvězdu smrti dokázala zničit. Nova bomby dělají "velké" bum, jenom pokud je vystřelíš na hvězdu (tj slunce). při střelbě na obyčejnou loď (byť velkou) by asi nezpůsobili tolik problémů. A protože má Hvězda smrti vlastní hyper, kterým by mohla před výbuchem slunce té soustavy, kde by zrovna operovala zdrhnout, byla by méně zranitelná, než se zdá.

Vážně pochybuju, že by se Andromeda dovedla vyhnout paprsku hvězdy smrti, který působí nejrychlejší možnou relativistickou rychlostí (tj rychlostí světla). "Rychlejší" zbraní už je jenom těžká střela s hypermotorem, nebo jiný způsob nadsvětelně rychlého útoku.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 06.3.2013 23:58:39
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Já nvm jestli si to viděl ale já viděl jak uplně příšerně manévrovala jak stíhačka. a stíhači by vyhli tomu paprsku

Příspěvek 07.3.2013 17:17:04
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
1) Mluvíš o STYLU manévrování. Velká loď se nestane hbitější, ani rychlejší, když při bitvě pro změnu nemanévruje jako kovadlina sedící na stole, jak je zvykem u 2/3 vesmírných přestřelek.

2) Strefit se pistolí do mouchy je docela těžké, ale strefit se pistolí do naprosto stejně "rychle a nepředvídatelně" manévrujícího osobního auta už dokáže každej druhej. Fakt, že je Andromeda tisíckrát větší než stíhačka, znamená, že se dá taky tisíckrát snadněji TREFIT, i kdyby byla stejně rychlá a stejně manévrovatelné (což skoro najisto není).

3) Co tě vede k doměnce, že by Hvězda smrti "laserem" (tj hlavní zbraní) netrefila stíhačku? Nikdy na žádnou nestřílela, ale to převážně proto, že v případě první hvězdy smrti na ní stíhače zaútočili tak, že letěli "u" jejího trupu a tak byly v podstatě mimo dostřel (protože byly moc blízko). U druhé Hvězdy smrti tam byly šťavnatější cíle v podobě velkých lodí povstalecké flotily.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 07.3.2013 17:33:33
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Stíhačka je malá a a rchlá a ten paprsek taky neni nejvěči takže stíhačka má velkou šanci že vyhne

Příspěvek 08.3.2013 11:15:28
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
1) Řeč byla o Andromedě - konkrétně jsi tohle zákoutí tématu načal sdělením:

"já viděl jak uplně příšerně manévrovala jak stíhačka"

ale Andromeda NENÍ ani "malá", a v porovnání se stíhači ani "rychlá". Není, protože prostě kvůli fyzice nemůže být.

2) Ten paprsek jsme mohli posuzovat jenom v porovnání se samotnou hvězdou smrti, s cílovou planetou a s HODNĚ vzdálenou povstaleckou flotilou. Vzhledem k tomu, že gigantický kaňon na "rovníku" hvězdy smrti z dálky není skoro ani vidět (vypadá stejně velký, nebo menší než paprsek při střelbě) a stíhačka se do něj vejde naprosto v pohodě (dokonce se tam vešlo několik stíhaček letících ve formaci vedle sebe), o to, že je paprsek "malý" bych se opravdu nebál. Podle všeho má totiž ten paprsek minimálně desítky a dost pravděpodobně stovky, nebo víc metrů v průměru.
Obrázek
http://www.stardestroyer.net/tlc/Charac ... hstar3.jpg

3) Rychlost stíhačky v reálném prostoru, se nemůže s rychlostí světla rovnat. Nejde ani o výraznější zlomek rychlostí světla, protože na piloty nefunguje dilatační efekt (tj., že jim v kokpitu neubíhá čas pomaleji, než mimo stíhačku). Zároveň se jim nerozmazávají kvůli rychlosti okolní stíhače, ani velké lodě a několikakilometrové "velké" lodě stíhačky přelétají po docela dlouhou dobu (minimálně sekundy, většinou však spíš desítky sekund). Ve Star Wars. Stíhačky v Andromedě jsou o malinký fousek rychlejší, ale pořád by to na uhntuí paprsku nestačilo, prostě proto, že paprsek letí nejvyžší možnou existující rychlostí, které se žádná poháněná loď s posádkou bez brutálního znásilňování fyzikálních principů nemůže ani náznakem přiblížit.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Technologie

cron