- Co vypnout umělou gravitaci v místnosti (+ chodbách kudy to ponesou)? stejně jsou na lodi a v beztíži... pak můžeš bez větších trablů pohybovat i tunovými nosníky jen rukama. Ohledně složitosti jumperu atd - pořád předpokládáš, že by tam poslali "normální" jumper. Proč by to ale dělali když by věděli že normální jumper by tam měl problémy? Tak by prostě vyrobili pár "speicálních", které by byly víc podobné legu a daly se potom mimo gateroom "zavařit", aby si udržely přiměřenou konstrukční výdrž trupu při manévrování a zároveň by měly upravené dveře tak, aby mohly použít jakékoliv vnější dveře Destiny (říká se tomu univerzální zámek, nebo průchod a děláme to i my na vesmírné lodě).
Pokud by to (jumpery) chtěli poskládat "někde krytí", složili by to pod kopulí, kde je teď "zahrada" a za předpokladu že by tam nebyla už prostřílená díra, by si po převlečení do skafandrů a vypumpování vzduchu vyřízli otvor v kopuli. Nebyl by pak takový problém ho tam vrátit na místo a znovu zavařit, nebo ho vyměnit za dveře, aby mohli jumpery hangárovat tam. Pokud by tam už díra byla, složili by to ve vakuu uvnitř (po celou dobu ve skafech). Pokud by se tímhle nechtěli zalamovat, prostě by součásti vystrčili z lodě a složili je vedle lodi ve volném vesmíru/případně "na" trupu Destiny.
Ten, co McKay postavil v díle S4E01 Adrift. TENHLE McKayuv hypermotor. Jumper něco takového "v základu" nemá, ale evidentně mu to jde bonusově přidělat. Jumper není stavěný na HP, ale to glider taky ne a lidská verze F302 se při mikroskocích nerozsyspe, takže nevidím problém. Postavit malý hypermotor dokázali i blbí lidé v šesté sérii, kdy ještě neměli od asgardů ani prd. Problémem byl zdroj energie pro něj, ale antici by něco uklohnit dokázali (ať už by k tomu připojili ZPMko, nebo ten generátor co dávají do DHDček, na mikroskok by to stačilo v pohodě). I lidský naqadahový generátor Mark II by to nejspíš dokázal utáhnout.
Evile, nikdo tu o žádnym nadrozměrnym sci-fi nemluví - všechno je to hluboko v hranicích SGreálií (většina z toho byla v dílech a dokázali to LIDÉ, které antici v technice strkají do kapsy už od dob, kdy přiletěli do Mléčné dráhy), tak nehraj osla, když vím že nejsi.
Ano, přesně jak píšeš. Předpokládám, že cizí (neantické) dveře v "Arše" (stejnojmenný díl SGA) jsi opoměl náhodou, ale možná nekompatibilita dveří není vůbec žádný problém. Jestli by věděli jaké dveře jsou na Destiny, tak by upravili dveře na jumperech. Jestli by to nevěděli, tak by si přinesli bránou moderní dveře, do trupu Destiny vyřízli zevnitř díru a ty moderní dveře tam (do vyříznuté díry vložili a přivařili futra k okolnímu pancíři. Žádný problém.
Vypustil jsem skoro stejnou blbost jako ty, poslední větou s tvrzením, že když Destiny odlétala, ještě jumpery nebyly. No a co? Lidi taky ještě nebyli... Nikdo přece netvrdí, že by jumpery museli sedět na padu pro raketoplány... Destimy má DESÍTKY přechodovejch dveří (pro seeder, pro raketoplány, pro EVA procházky ve skafandrech,) a všechny z těch dveří by šly použít i pro jumper (obzvlášť, když by se předtím upravily podle jumperu, nebo byl ten jumper upraven podle těch dveří. No a když by se ti nelíbily žádné z místních dveří, mohl bys buď:
- vyříznout do pancíře trupu lodi dírupro NOVÉ dveře, přesně dělané pro jumpery, nebo
- upravit konstrukci kopule tak, aby její část byla "otevírací" a po zavření stále vzduchotěsná a jako "hangár" pro jumpery používat tuhle velkou místnost. No problemo...
Jinak rád vidím, že už tě končeně přešla averze vůdči dětinským smajlům...