Značka SG nemá vůbec problém s tím, v jaké době je či není zasazená - seriálová story může být dobrá nebo špatná, ať už se odehrává ve středověku (Game of Thrones vs Merlin...), v součastnosti (24 hodin vs Missing) nebo v budoucnosti (Deep Space Nine vs Terra Nova). Dobové zasazení v tom nehraje VŮBEC žádnou roli a je ZCELA šumák, jestli by se další SG seriál posunul (a klidně by to mohlo vyjít, kdyby třeba řekl, že 21. století se něco stalo, nic o tom není zaznamenáno, a v době 22. století bychom detektivně pátrali, co to bylo; nemuselo by to být jen o fašistické Zemi, i když i to by bylo supr) nebo neposunul (i když je fakt divný, že o vrátkách nikdo neví, když má Země flotilu bitevníků; ale právě v dnešní debatě o krizi by seriál o tom, jak se brána prozradila a Země prochází kulturní a průmyslovou transformací, mohl setsakra uchytit!).
...Co v tom hraje roli je televizní průmysl a dobrý "creator"/scénárista. To první je v současné době dost v krizi, SFTV o cestování kosmoletem prakticky umřela. Nevím, do jaké míry současný zánik televizní space opery souvisí s finanční krizí (i když v případě MGM/SG asi dost) a do jaké jde prostě o dočasnou vyčerpanost látky. Ale všimněte si, jak jsou dneska populární mystery sci-fi, které jsou výrazně levnější, protože je natočíte na ulici a nemusíte stavět kulisy (Touch, Awake).
Co se autorů týče, to je spíše o náhodě. Říkal jsem to mockrát, že za SG stojí povětšinou lemplové, kteří i když se konečně v SGU naučili opisovat současné vyprávěcí a tématické trendy, tak jim třeba stále unikl fenomenální marketingový & zároveň i narativní potenciál "scifi odehrávajícího se dnes" (viz Lost a jeho virální spin-off hry/příběhy, které si pohrávají s tím, že jde o skutečné záležitosti skutečného světa; to sakra nikdy nikoho v Sci-Fi nenapadlo přijít s něčím podobným? Lost vyšel v roce 2004, proboha!).
...Navíc teď koukám, že píšeme do rok staré diskuze, uff, no mazat to už nebudu.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...