Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/aZCahpwdZa

Obsah fóra Pokec nejen o seriálových technologiích Obecné Tolanské obranné iontové delá vs. Wraitská flotila

Tolanské obranné iontové delá vs. Wraitská flotila

Diskuze nezapadající ani do jedné z výše uvedených kategorií.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Tolanské obranné iontové delá vs. Wraitská flotila

Tolanské obranné iontové delá
12
39%
Wraitská flotila
19
61%
 
Celkem hlasů : 31

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
To ano kdyby wreiti chtěli znírit tolány kvůli technologii tak by toláni nejspíš prohráli ale kdyby jim šlo o bystro tolán tak by asi vyhráli toláni teda kdyby věděli o co de ale toláni by je kontaktovali a pak by je wreiti napdli ale to už by se toláni branili.

DaxtonCZ Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 19
Bydliště: USS-ENTERPRISE
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
no šipku by sundali
křižník nejspíš taky
ale hive :heat:
Obrázek


Obrázek
Obrázek
Obrázek

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Podlemě by hive dali ale asi by to nešlo nejsnadnějc.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Zvítězila by wraithská flotila.
1) hivky mají tlustší pancíř než hataky, takže je slušná šance, že zbraň dělaná na průnik goauldským štítem by mohla mít s pancířem trochu problémy. Zároveň je hivka mnohem větší a pravděpodobně i odolnější než hatak.
2) Pokud by wraiti nebyli úplně tupí, prostě by před sebou poslali (dokud by ještě nebyli v dostřelu) gigantickej houf asteroidů a zatímco by ionťáky likvidovaly asteroidy, tajně přilétnuté darty (třeba i bránou, nebo v zákrytu za těmi asteroidy) by zničily podstatné množství děl v obranné síti. Zbytek už by klidně wraiti mohli dorazit i pěchotou, když by měli jak se dostat až k nim.
A pokud by to nešlo dartama, prostě by ve chvíli, kdy by ionťáky likvidovaly asteroidy, wraiti s flotilou přiskočili k planetě hyper, vystřelili několik salv a zas odskočili.
3) Wraiti byli víc než jenom "trochu" vynalézaví. Statická obrana je užitečná k podpoře obrany, ale válečník, co staví na statické obraně dostane klepec vždycky. Prostě by wraiti vymysleli zbraň s větším dostřelem, než mají ionťáky, a z dálky by "odsnajpřili" děla z povrchu planety. Pohyb planety jde předvídat a jakmile jednou zjistíš polohy děl na planetě (tím že vystřelí), už není problém je sejmout dost z dálky. I lidi nebo goauldi by to dokázali - prostě by vyrobili raketu se zneviditelňovacím zařízením a vystřelili ji z dálky, aniž by to toláni zjistili. Podobně by to fungovalo i s raketou, která by měla přesný hyper schopný mikroskoků. Než by k takové raketě doletěl výboj z děla, skočila by do hyper a "vyskočila" přímo u cíle.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Hele wreiti by to projeli toláni by měli silnou pěchotu a měli i docela dobré lodě ale wreitů sou tisíce a mají desítky hive mimochodem štíty tolánů by sice dostali zabrat ale tolláni mají superúčiné generátory ,nebylo by to hned co by wreiti přiletěli a obléhání tollánů by mohlo trvat roky možná i víc protože co kdyby tollán dal tu věcičku jak sní tollání prochazéli irisem do stíhačky ale sperúčinou a stíhačka by proletěla do úlu a neco tam shodila a uletěla.Ale zase pokud dobře chápu energetické dělo a by se dalo snadno zesílit ne?Prostě postavíš noví se silnějšími vodiči to vede více energije a uvolní se jí mnohem více najednou a má to mnohem věčí sílu.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Možná, i když si to zrovna nemyslím.

Název topicu však není "Toláni ws Wraitská flotila", ale "Obranná děla vs. Wraithská flotila". V tom případě je to jednoznačný wraithský instawin.

V případě porovnávání sil jejich armád a jejich síly jako ras:
- "Síla pěchoty" tolánů je zajímavý argument, ale vzhledem k tomu, že jsme jejich pěchotu nikdy neviděli ve vážnějším boji (jenom jediná přestřelka proti SG1) nemůžeme říct příliš jednoznačně, že by vyhráli (ačkoliv jejich fázovací štít by jim dal v úvodních střetnutích výhodu - obzvlášť, pokud je u nich rozšířený, jako u nás "neprůstřelná vesta"). Zároveň v boji nablízko se tolán nemůže wraithovi (s jeho silou, regnerací a schopností vysát nepřítele, telepatie ke komunikaci ve vlastních řadách a zmatení řad nepřítele) rovnat. Stejně jako faktu, že wraiti mají celou KASTU klonovaných vojáků, kterých mohou obětovat tisíce až desetitisíce (od jediné královny), pokud je to potřeba. Toláni nikoho takového nemají, takže jejich generálové (ani jejich společnost) nedokáží/nedokáže považovat tak vysoké ztráty za "přijatelné" A to samozřejmě nemluvím o tom, že wraithů je "docela dost" - jejich množství (a "porodnost") je limitované především vydatností jejich zdroje potravy. Nemluvě o tom, že když mají dost energie, dokáží líhnout desítky tisíc vojáků (nebo i víc) ve DNECH.

- Neměli "docela dobré lodě".
1) žádnou jsme nikdy neviděli

2) přelet galaxie hyperprostorem až na Zemi v díle, kdy jsme se poprvé s Tolány setkali, měl být prý příliš dlouhý. Stejně tak v díle "Sto dní" se na tu planetu jejich lodě nedokázaly dostat dřív než za několik LET. Takže zrovna moc rychlé nejsou (do jiné galaxie by nedoletěly ani náhodou). LIDSKÉ lodě, Asgardské lodě i Antické lodě, které mají dost energie i technologie k tomu, aby přeletěly do Pegu, tam od wraithů (kteří přelet zatím nedokážou) dostávají převážně klepec (nesmrtelnost SGA1 a lodi na které letí nepočítaje)

3) Výzbroj neměly špatnou (pravděpodobně verze iontových kanonů a červených pěchotních paprskometů), ale goauldský štít upgradovaný s antickými znalostmi je proti nim odolný. Vzhledem k tomu, že wraiti bojovali proti ANTICKÝM VÁLEČNÝM LODÍM (a ne žádným vyupgradovaným starým neckám) dlouhou dobu, myslím, že v síle zbraní wraiti vedou. S přihlédnutím k počtu zbraní na hiveshipách a kadenci střelby a zároveň na základě faktu, že wraiti svého času dokázali ustřílet štíty Aurory se ZPM, měli zbraně o dost silnější, než goauldi, kteří museli proti zastaralé asgardské Belisknerce vyrukovat se třema loděma, aby jim nestihla utéct a to i po Anůbisových upgradech. Takže wraithské zbraně budou silnější než goauldské a ty byly proti Tolánům úspěšné víc než dost. Pokud by v té době měli lodě vybavené "fázovacími střelami", měli by wraiti zprvu problém, ale proti teleportování atomovek se taky dokázali adaptovat pekelně rychle, takže nevidím důvod, proč by to na ně mělo fungovat déle, než ten teleport, obzvlášť, až z pozemních bitek od tolánských pěáků získají fázovací krabičku a červený paprskomet, kterým jde (možná) zasáhnout i fázovaný cíl.

4) Štíty nemuseli mít špatné, ale vzhledem k tomu, že Toláni po útoku goauldů (kteří mají všeobecně nejslabší zbraňovou techniku v SGwersu) padli (už o nich nikdo neslyšel a jakožto spojenců, nás mohli využít kdyby přežili a dali o sobě vědět), se dá předpokládat, že proti goauldským zbraním nebyly dostatečné.
Dál pokračuju trochu na vodě, ale štíty Tolánů, nemusí být v udržování lodí proti palbě tak účinné, jako pancíř hiveship. Goauldský hatak sejmua jediná salva drony (tuším dvěma) z jumperu. Stejně jako jediný výstřel iontovým kanónem stačil na Zipacnův hatak před upgrady. ALE na hiveshipu jsou potřeba desítky (na vážnější poškození) až stovky (na zničení) dron.

5) Wraithská technika je mnohem přizpůsobivější, než Tolánská kdy bude. Wraithům tedy pomůže získání tolánské techniky trochu víc, než tolánům získání té wraithské (té nejdůležitější co je geneticky kódovaná a v situaci, kdy wraiti i na úrovni jediného pěšáka jsou vybavení autodestrukční vestičkou)

- O účinnosti tolánských generátorů víme prd, protože jsme žádný nikdy neviděli.

- A nakonec, ale zcela nejdůležitější bod - Wraithská flotila je gigantická. V kvadrantu Pegasu, kde se nachází Atlantis bylo okolo 60ti hivek. V případě, že má Peg jenom 4 kvadranty (může jich být v galaxii MNOHEM víc než 4) to znamená 240 hivek a za předpokladu, že jedna hivka má 3 křižníky s 20 šipkami každý a 120 šipek hivka sama, to dává 240 hivek, 720 křížníků a 43 200 dartů dohromady, nepočítaje jejich síly udržované na planetě. Při těchto počtech by bez větších problémů dokázali vyřadit síť děl, která je stavěná proti goauldům (a na pokrytí planety stačí něco okolo 30 děl, takže jich toláni asi nebudou mít víc jak desetkrát víc) a několika desítkám (až stovkám) bojových lodí tolánů. Toláni mají tak 90-300 kanónů na planetě a desítky až stovky válečných lodí (pořád na Nové Tolaně, která je -pravda,prostřednictvím lodí- čerstvě osídlenou kolonií po zničení jejich planety, dost záviseli na cestování bránou). Proti téměř desetinásobné přesile (skoro 1000) hyperlodí wraithů a víc jak 40 tisícům dartů ale prostě nemají nejmeší šanci a to i za předpokladu, že by wraiti vyrazili hloupě do čelního útoku, místo aby si ještě pojistili výtězství nějákým úskokem - klidně úvodní útok asteroidy, úvodní stíhací útok darty bránou (tohle toláni neznají, takže proti tomu ani nemají obranu), atd.

Navíc k tomu, aby vyřadili síť iontových kanónů a umožnili pěchotní výsadky + orbitální bombardování, nemusí Wraiti zničit všechny kanóny - stačí zhruba polovinu (ta druhá polovina hlídá druhou stranu planety, kvůli tomu že planeta je koule a děla střílejí rovně prostě nemohou zasáhnout do orbitálních bojů na druhé polokouli). Tj 45-150 děl. A dělo dokáže pravděpodobně poškodit i zásah šipkou, rozhodně jej však ale vyřadí jediný zásah lodním dělem, jak jsme viděli v díle, kdy Zipacna a Klorel zkusili zísat Tolanu.

Takže pořád wraiti válcují tolány.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Hele to jo dobře přiloetí tam celá mega flotila wreitů co je na tvích výpočtech a začne se rvát uznávam že o tollánech skoro nic nevíme ale co ty bombi jak chtěli použít na tauri aby to prošlo iris.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
1) Pochybuju, ze by tech strel meli pripravenych k odpalu tisic.

2) Jak uz jsem psal, kdyz wraiti vymysleli protiopatreni na asgardsky teleporter hned pri druhem vetsim stretnuti, je sance, ze by vymysleli protiopatreni proti tem fazovanym raketam podobne rychle.

3) Pechota a darty (s jejich teleportacne/sklizecimi paprsky) by mely slusnou sanci zajmout tolanskeho pesaka, nebo civilistu s tim fazovacim zarizenim na zapesti. Je zaroven slusna sance, ze tolanske pechotni zbrane s cervenym paprskem dokazi zasahnout i fazovany cil. S jednou, nebo obema vecma pro analyzu techu Tolanu, by se fazovaci strely staly proti lodim skoro neskodnyma.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Hele víš jak by asi se mohli přizpůsobit fázování (nevim jak to jinak říct) protože to nějak vyjde z naší dimenze nebo nějak tak proletí tam a je najednou uprostře jediná možnost by byla dát si na loď trup v jiný fazí vlastně pancéřování ale to by tam zrovna nedrželo nebo si dát loďdo jiný fáze ale to bys nemohl útočit mmseli by vymyslet něco jako v jedný povídce co tady je myslim že to byla ta od Speedyho a to že by jim znemožnili vstupovat zpět do naší fáze nebo vstupovat do té druhé.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Stejně, jako se dokázali přizpůsobit tomu, že se jim uprostřed lodě zničeho nic začaly objevovat odjištěné atomovky.

Jak už jsem tu psal, tolanské osobní zbraně jsou schopné zasáhnout fázovaný cíl. Prostě něco jako "multifázový paprsek", který nepůsobí jenom v naší fázi, ale i v ostatních.

Obrázek
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... idearm.jpg

Ten voják zrovna prošel stěnou, (myslím že) nevypnul fázovač, ale stejně ho to sejmulo. Wraiti by prostě jenom udělali pár takových kanónů a sestřelili každou raketu, co by k nim letěla...

Navíc rakety jsou pomalé (z planety vzlétnou v řádu desítek sekund až minut). Klidně by se jim mohli vyhnout tak, že by každou minutu přeskakovali loděma hyperprostorem.

Edit:
Mě osobně napadá třeba možnost "časového štítu" - prostě pole okolo lodi kterého by nebyla součástí, ale které by v sobě zastavilo čas. Čas, gravitace, světlo - to všechno má podle pozorovaných skutečností na zfázovaného člověka (takže i raketu) vliv. Člověk nepropadne podlahou, ani neodlétne do vesmíru, vidí své okolí a dokonce ho i slyší, když je v prostoru, kde je vzduch. Člověk stárne a čas pro něj ve fázi probíhá normálně. Čehokoliv z tohohle by šlo využít a buď vytvořit "zbraň bodové obrany" proti zfázovaným raketám, nebo dokonce štít.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Tak jasně to by šlo ale i takc to neni destiminutová záležitost jako vytvořit nějaké energetické pole.

Dávej si prosímtě pozor na to psaní, je to vážně hrůza číst. Geser

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Není to "desetiminutová" záležitost, ale myslím, že rasa masových vrahů s desetitisíciletou bitevní zkušeností, šílenou schopností sebeléčení, nadlidskou silou a určitou formou telepatie, která přežila spuštění zařízení Attero, porazila antiky (včetně zničení všech "obranných satelitů" po celé jejich soustavě a drtivé většiny jejich flotily), porazila Asuranské replikátory (DVAKRÁT), porazila asgardské odpadlíky, porazila předky Cestovatelů (odlétli z planety zjevně kvůli wraithům), vyřešila obranu proti teleportaci (což rozhodně taky neměla být otázka deseti minut) a nerušeně vládla celé GALAXII po víc jak deset tisíc let, by proti

pacifistickým tolanům, kteří i po soudu odmítli zabít GOAULDA, jejichž ruční zbraně mají nastavení jenom na "omráčit", a kteří nemají ani žaludek, natož zkušenosti na tvrdá rozhodnutí (a kteří za posledních několik generací žádnou válku vést nemuseli), vyhráli už prostým porovnáním jejich převládajících taktik.

Tolánská taktika je na planetě rozmístit kanóny a v sedě vzrušeně debatovat o tom, jestli je správné zabíjet v sebeobraně.

Wraithská taktika spočívá ve vyslání tisíců bezvýznamných, ale myslících a špičkově (telepaticky) koordinovaných "bezejmených vojínů" a zkoušení tolika forem útoků, až nepřítel nakonec prostě padne. Udusit nepřítele v mrtvolách svých vojáků (pokud je dost silnej na to, aby je chvíli porážel).

Mobilní útok (u kterého nezáleží na ztrátách) proti stacionární obraně (u které záleží na každém padlém) prostě vyhrát musí. Navíc toláni nemají dost trinia na střely (neutronia?, naqadahu?) na té planetě, což znamená, že by stačilo jenom je odřízenout od brány (třeba jí zničit), zavést blokádu planety těsně z dostřelu obrany a postupně útočit kamikaze křižníky (které si mezitím mohou wraiti bez větších problémů "vyrábět" (růst z lidí, kovu a energie, jak se stalo Kellerové) na prázdných, nebo netechnických planetách jinde po MD. No a až by obráncům došly rakety proti křižníkům, planetu už by pak dorazily hivky.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Bůh ví jak dlouho by sme se otom mohli bavit ale toláni by ty zbraně snadno přeprogramovali wreiti nemaj cit schopnosti mají jen sílu a počet ani jedna strana by neměla vzkušenosti ale wreiti sou rasa která by se dala přirovnat k japoncům bojujou za císeře padnou za něj v sebevražedném útoku neutečou.
Toláni mají vlastní vůli a to je pro boj důležité když voják uteče může bojovat další den (nějak tak se to říká)
Toláni mají vše co je proboj důležité wreitský válečník de do boje a bojuje a takle je ho snadné dostat, tolán řekne že prostě nejde vydržet že se stahují, wreit ne tem prostě padne obě vlastnosti sou důležité ale to co maj toláni jako např. vlastní vůli je asi důležitější wreit se sice nevzbouří (pokud neni důstojník ale to už je nějaká nadrasa) ale i tak wreiti by bez velitele neuděli ani krok mají všichni stejnou hodnost až na ty důstojníky uznávam že je tady řeč o flotile ale vem si že ty bombi by tam mohli doručit oděma a pkud vim toláni měli vlastní bránu vlastní výrobi (Jack O'neill sice řikal že zbatek je věčí ale je to úžasně že to dokázali.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
- Wraiti nemají "cit"? Asi to myslíš jinak než to píšeš, protože plakání nad dojemným seriálem pro holky nepovažuju za moc důležitou vlastnost pro vítězství v mezihvězdné válce...

- Toláni by je přeprogramovat mohli, ale jde o to, že planetární obrana nesmí přestat být efektivní ani na pět minut. Pokud jo (ať už kvůli protiopatření druhé strany, nebo čemukoliv jinému), v těch pěti minutách zůstane z planety jenom kouřící koule se zlomkem procenta původní populace a bez průmyslových zařízení.

- Wraiti nemají "schopnosti a zkušenosti"??? Tak ZNOVU ZOPAKUJU, Toláni (co víme) NIKDY nebojovali o život, protože když potkali goauldy, už seděli za svými děly (a goauldi se jim proto zdaleka vyhýbali). Wraiti na druhou stranu vedli DLOUHOLETOU CELOGALAKTICKOU válku proti technicky nejsilnější rase všech dob, která měla zbraně proti kterým jsou iontové kanóny a fázové rakety jako prak a vzduchovka (a následně jejich stejně vybaveným mechanickým pohrobkům), a "neschopní a nezkušení" wraiti VYHRÁLI. A co víc, v téhle generaci wraithů žijí skoro všichni, kdo tu válku tehdy zažil. V téhle generaci Tolánů žijí tak okolo sto až dvěstě let a pamatují si jenom to, jak se jim nepřátelé zdálky vyhýbali.

Wraiti ale narozdíl od těch japonců, kteří bojovali z několika ostrůvků, jejichž suroviny vytěžili už ve středověku proti obyvatelům nejnověji objeveného a naprosto NEVYTĚŽENÉHO KONTINENTU, bojují se zdroji jedné galaxie za zády a s nehlídanými zdroji mléčné dráhy k jejich dispozici. Toláni mají jenom to, co je na planetě a co si dovedou přivézt lodí (které by se musely probojovat), nebo bránou (která jde "vypnout" tím, že jí někdo vytočí, nebo přítomností Pegasské brány v blízkosti, nebo jde prostě vyhodit do luftu).

Zároveň je přirovnání k Japonsku proti USA na vodě proto, že Japonců je (netuším kolik to bylo ve 45tém) třikrát míň než američanů, kdežto Wraithů je (minimálně v lodích) DESETKRÁT VÍC než Tolánů (a to nepočítám čtyřicet TISÍC wraithských stíhačů). Co se pěchoty týká, jsou čísla pro Tolány o mnoho horší.

"Vlastní vůle" není pro boj důležitá. Rozum ano. Odhodlání ano. Vlastní vůle u bojové jednotky není nezbytná (proč myslíš, že USA posílá do boje čím dál tím víc dálkově ovládaných robotů?) Wraiti bez velitele jsou pořád násilná stvoření a k tomu aby byli "bez velitele" by nemohl být ani jediný wraithský "důstojník" na daném kontinentu kde se bojuje, nebo královna v dané sluneční soustavě (Komunikují v mezihvězdných vzdálenostech, ačkoliv celou galaxii neobsáhnou) Proto Teyla mohla zjistit (poté co se napojila na wraitha), že na ně letí útočné lodě, které byly ještě HODNĚ daleko).

Toláni vyrobili (jednu, svoji) vlastní bránu podle mustru od Noxů (takže s návodem od antiků, který noxům kdysli dali). To je toho. Antici vyrobili dvě galaxie bran (nepočítaje flotilu Destiny) z čehož je ta Pegasská vyspělejší, než ta, kterou Toláni kopírovali a wraiti z nich udělali sekanou.

Vzhledem k tomu, že wraiti vyrobili 40 000 vlastních bezdrátových DHD s dostatkem energie na vytočení (každá šipka ho má), něják se mi nechce věřit, že by nedokázali vyrobit i bránu, kdyby se jich kolem v Pegu neválely nevyužité tisíce (které si můžou prostě vzít, místo aby je museli vyrábět).

A pak ještě jedna věc. Wraiti (jako rasa) existují už víc než 10 000 let - možná sto tisíc, nikdo neví. Toláni mnohem kratší dobu, protože jsou odvezení ze Země bránou a jejich technologický vývoj šel tak rychle, protože neměli (narozdíl od Země) žádné vnitřní výlky (nebo alespoň tak to popisovali.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Tak za A USA posílá do boje čím dál více robotů aby chránila vojáky protože jim záleží na každém životě a antikové by tu válku vyhráli kdyby našli ten klonovací stroj a zníčili a jak znam wreiti tak obléhání by bylo neopatrné, wreitský válečník je jako robot bez dálkového ovládání narozdíl od těch amerických, Toláni by ty děla určitě mohli rychle nahrazovat a mimochodem letecká technika poskočila po 1: světové asi o 20 let řikali v nějakém dokumentu v 2. světové poskočila eště o víc protože po 2. už sepoužívali raketové ale musíš uznat že wreiti nemaj moc zkušeností měli ale rodí se jim furt noví a noví vojáci věčinu stě starej už ronon zabil A bůh ví kolik při útočení na antiki ztratili křížníků a lodí (antikové by neprohráli kdyby ustoupili ale oni byli moc hloupí řekli si "máme ve štítech ZPM to zvládneme" kdyžto kdyby řekli toto "sice máme ve štítech ZPM ale to nezvládne a rači ustoupíme bojovali by další den.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
"Tak za A", už jsi někdy viděl někoho brečet pro rozstříleného robota? Tak stejné to je s wraithskými pěšáky. Rychle a snadno se "vyrábí" a jsou v podstatě okamžitě bojeschopní.

Antikové měli mnoho důvodů a způsobů, jak tehdá mohli válku vyhrát. Kdo ale je nejsilnější silou v Pegasu minulých 10 000 let? A PROČ vyhráli? jistě, kvůli počtům, ale z nemalé části taky proto, že antikové prostě nemyslí takticky a strategicky. Nemysleli jako vojáci, ale jako vědci a technici, kteří vedou boj. Proto prohráli a proto by prohráli i Toláni.

Wraithský válečník sám o sobě minimální inteligenci má, ale v přítomnosti "důstojníka" se jeho inteligence zvyšuje a dostává telepaticky rozkazy. Proto "dálkové ovládání" rozhodně má, protože existuje způsob, jak ho na dálku přinutit jednat tak, jak vyžaduješ, aniž by v tom jeho vůle něják překážela.

Toláni měli vyspělou technologii, ale jejich hospodářství prostě není stavěné na masovou produkci iontových děl, kterých v posledních letech zas tolik neztratili (incident se Zipacnou nepočítaje). Navíc zdroje co by museli vázat na výrobu děl (obrana), by nemohli použít na výrobu bojových lodí (útok), takže by pořád seděli v zákopu a čekali. Takhle se prostě války nevyhrávají.

Ano, já VÍM, že války technický vývoj většinou postrčí dopředu, ale tak jak jsem to popsal předtím, vysvětlovali v seriálu, jaktože jsou toláni (původem ze Země) tak vyspělí, aniž by jim to trvalo déle, než nám. A je pravda to, že kdyby se vydaly všechny prostředky, co lidstvo dalo na válečnictví, postupně do vědy a společnost kapitalisticky nestála na uspokojení vlastních potřeb, asi bychom taky byli někde jinde.

Wraithský pěšák nemá moc zkušeností (je tak rok až dvacet let starý, víc se většinou nedožijí), ale důstojník už ano. Třeba Todd je wraithský důstojník. U pěšáka to nevadí, protože ho řídí důstojník. Je to podobné, jako když v boji nevadí, že tvá raketa (pěšák) nemá moc zkušeností s útokem na cíl, když máš dálkové ovládání (důstojníka), ve kterém jsou uložené zkušenosti ze všech předchozích "raket".

"Většinu z těch starejch zabil Ronon"... Tohle ani nebudu komentovat. Ronon před nima ZDRHAL, ne že páchal genocidu na jejich vyžší kastě (třeba královnu ani NEZAHLÍDL, než se dal k SGA1). Navíc pochybuju, že by důstojníci co se za ním honili příliš riskovali - posílali i dost pěšáků a ve wraithském stylu válčení už se to holt vždycky něják zvrtne, že důstojník nastaví do cesty pěšáka, ay si ochránil svůj krk. Jestli důstojníků za tu dobu co zdrhal jako běžec (5l et? 10 let?) zabil stovku, pět stovek, nebo tisíc, tak "důstojníků", kteří zažili velkou Pegaskou válku musí být ještě minimálně stovky tisíc až miliony. Nezapomínej, že Wraithská populace nežije JENOM na lodích a že na základny, ani lodě wraithů se ronon předtím nedostal - jen zdrhal před wraithy a oni za ním posílali pěchotní jednotky.

Během války s antiky "na frontu" posílali wraiti lodě s co nejmenším možným množstvím "chytrých" wraithů. V podstatě na řízení hivky nebo křižníku stačí jeden wraith. Pokud by potřeboval ještě posádku na různé opravy, atd, stačila by mu stovka až pět stovek "pěšáků" a k nim několik "důstojníků". Zhruba jeden důstojník na 20 - 100 pěšáků by to měl utáhnout. Navíc kdykoliv umřel v boji s antiky "chytrý" wraith, bylo to v situaci, kdy přez telepatickou komunikační síť wraithů mohli všichni ostatní vidět a cítit, co se mu stalo, takže jeho "bojové zkušenosti" nebyly pro ostatní ztraceny. A čert ví, jestli královna a telepaticky silnější jedinci nedokáží tyhle zkušenosti telepaticky "vtisknout" (naučit) i mladší generaci "důstojníků".

Problém antiků byl v tom, že se usilovně stahovali do obrany, místo aby našli místo, které je pro wraithy naprosto kritické a vrhli na něj tu největší sílu, jakou mohou sehnat. Kdyby našli a zničili klonovací zařízení. Kdyby nechali spuštěné attero. Kdyby dodělali arcturus. Kdyby zakódovali Pegasskou síť bran, aby ji mohli používat jenom oni a ne i wraiti. Kdyby se vrátili časovým puddlejumperem do minulosti a vyhubili všechny irratusské brouky. Ale nic z toho neudělali a proto prohráli. V tomhle byli prostě stejní jako Toláni. Moře techniky a morálky, ale nulové zkušenosti, uvažování desetiletého dítěte hrajícího si v minovém poli a naprostá neochota udělat pro vítězství (a přežití) COKOLIV bude potřeba, včetně porušení jejich pitomých pravidel.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Uznávam ale Antici měli příliš málo časo a každá zníčená loď může změnit válku, a mimochodem to stim rononem byl jen takoví žert ale wreiti spolíhaj jen na jedno a to počet nikdy nespolíhaj na techniku toláni zas až moc v boji je nejlepší Země ta prošla spoustou velkých válek.Sice jí sem nerad taham ale co a hlavně toláni se připravěj dřív než wreiti přiletí a navíc rychlost lodi nerozhoduje bitvě jakou by zažívali a navíc wreiti maj několik nevíhod díky organickému trupu ale i víhod. A pokud vim vélku vždy ved ten kdo se na delší dobu zakopal a pak udeřil na více místech najednou ale wreitů je v jedné frakci 17 úlů v těch největších a musíme uznat i toto je to jen pár lodí wreit nevěří jeden druhému a to je důležité aby si věřili a navíc toláni by stříleli dnem i nocí wreiti stejně ale něco mě teďka naúadlo představ si dělo které stříli ve všech fázích a představ si že bys ho přesunul do jiné dělo by bylo pro vreiti nezníčitelné a ani by nevěděli oďkus stříli a to je velká víhoda .Vietkong ve vietnamu zůstal skryt do poslední chvíle a až pak zaůtočil americké jednotki měli kvůli tomu velké ztráti i vietnamské a pak eště japonci byli machři v maskování a taaky spůsobili amíků velké ztráty.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Antici zas tak málo času neměli - Wraiti se neobjevili z ničeho nic, jejich vývoj (včetně technologického) chvíli trval. Válka o celou galaxii pak taky chvíli (roky, desítky? stovky? tisíce? víc?) trvala. No a kdyby to bylo antikům pořád málo, měli zařízení na dilataci času (na té planetě, jak tam obyčejní lidé trénovali na povznesení), měli stroj času/jumper, znali dilatační zařízení z SG1 používající spojení bran, atd. Prostě a jednoduše, mohli mít tolik času, kolik by chtěli. Každá ztráta mění poměr sil, ale ne každá ztráta musí být fatální a zranitelnost je ve válce oboustranná.

V to jsem doufal. Nechtělo se mi zdát, že bys myslel vážně, že Ronon za dobu svého "běžectví" stihnul vyvraždit většinu kádru wraithských důstojníků...

No čert ví, proti replíkům techniku použili a v podstatě jakákoliv pozemní základna kterou měli, sloužila na "zlepšování techniky" (výzkumy, atd)...

Země je "nejlepší v boji" převážně z toho důvodu, že jí nadržuje scénář. Sice BOJUJE jako jediná strana poměrně rozumně, ale zase začínala na tak směšně nízké technologické úrovni a ustála už tolik zásadních hrozeb/útoků, že je to jako bys po sobě v řadě vyhrál čtyřikrát sportku.

Rychlost přípravy by záležela na špionážních informacích a dosahu senzorů. Protože by wraiti přiletěli s flotilou do MD a zaútočili na Tolány, dá se předpokládat, že by byli na ně "připravení" lépe, protože by o tolánech věděli déle, než Toláni o nich (přelet wraithskou lodí z Pegu do MD trvá víc než desítky let)

Síla zbraní lodi, přesnost a dosah vlastních senzorů, schpnost se před cizími senzory skrýt, rychlost/manévrovatelnost lodi, odolnost lodi. Přesně tohle pořadí od nejdůležitějšího jsou nejzákladnější vlastnosti bojových lodí. Rychlost je velmi důležitou vlastností každého dopravního prostředku. "Bitvy jaké zažíváme" v SGA jsou směšné kraviny, kdy obě lodě stojí na místě a střílejí si navzájem do štítů. Kdo má lepší zbraně a štíty, vyhraje. Kdo je slabší, většinou se ani nepokusí utéct. Možná to vypadá hezky z hlediska FX, ale z hlediska taktiky je to opravdu velká hloupost.

Válku vedl ten, kdo bojoval s nepřítelem. Zakopávání je hezká věc, ale bez jednoznačného útoku na nepřátelské slabiny se žádná válka vyhrát nedá. Navíc už vidím Tolány, jak by hrdinně vzali svých pár lodí (celý tolánský národ je tak ve stovkách tisíc až milionech lidí včetně žen, starců a dětí) a vyrazili by proti desetinásobné převaze nepřítele (obzlvášť bez jejich děl).

Wreithů je v jedné frakci 17 úlů? Možná ano. Ale nikdo neřekl, kolik stovek frakcí existuje a tobě uniká, že 17 úlů představuje i 51 křižníků (dohromady teda skoro 70 hyperlodí) a 3060 dartů. Ale mluvili jsme o (celé) wraithské flotile proti tolánům, ne o jedné frakci, proto jsem počítal s odhadem celkových čísel. Toláni by stříleli jenom tehdy, když by wraiti přiletěli svýma hyperloděma na dostřel k Toláně. Kdyby vyslali pár desítek tisíc šipek a ty by promanévrovaly až k povrchu, sejmuly by nejen kanóny, ale i bránu + jakoukoliv loď, nebo silo na fázové rakety na povrchu co by zahlédli.

U Tolánského fázovače je objekt viditelný ve všech fázích, takže by věděli "odkud se na ně střílí". Výhoda by to bezesporu byla, ale stejně jako na "fázové rakety" by na to něco našli (protože jde v podstatě o stejný problém - tj útočné zařízení je v jiné fázi)

Porovnávat tuhle situaci s Vietnamskou a Tichomořskou válkou je jako tvrdit, že Žižkova vozová hradba je taktickým základem pro obranu konvoje tanků.
Zásadní rozdíl oproti těm příkladům by tady byl v tom, že "fronta" překrývá celou plantu a tím pádem neexistují "bezpečná místa" pro civilisty, kde by se nemuseli bát a mohli v klidu vyrábět zbraně obranné armádě a žít. Naopak, oproti Tolánům, by Wraithům stačilo s hivem, který by chtěli chránit, prostě jenom poodletět z dostřelu.

U Vietkongu to bylo taky dost dáno tím, že bojoval komunistickým "hurá" stylem, byl složený z "dobrovolníků" (nebyla to pravidelná armáda) kteří měli trochu odfláknutější výcvik ve střelbě, takže bylo lepší je nasadit z větší blízkosti, aby se trefili. Navíc na JEJICH ztráty jejich velitelé zrovna moc ohledy nebrali.

U Japonců šlo většinou o formu obrany, než že o formu útoku. Zaručovala vysoké ztráty nepřítele, ale často také znamenala naprosté ztráty "útočícího" oddílu.

Tento druh pozemního boje jde poměrně úspěšně praktikovat, když nepřítel z nějákého důvodu není schopen, nebo ochoten nasazovat leteckou, nebo dělostřeleckou podporu proti zjištěnému opěrnému bodu. Za situace, kdy je orbitální bombardování NORMÁLNÍM způsobem boje, se to ale moc neuchytí. Navíc ve vesmíru tento styl boje moc použít nejde (pokud jako obránce/Tolán nemáš buď maskovací zařízení, nebo vhodný "terén" - třeba asteroidy - což asi neměli).
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ale musíš uznat že jedno místo je kam by se toláni mohli schovat a eště tam dát bránu a to pozemí ale sila můžeš zamskovat jako obyčejnou zem ale pak to otevřít a máš silo uznávam že by toláni asi nepřežili nejlíp po takové válce by odešli z tolánu kdyby jí přežili ale ani pro wreiti by to nebylo nejsnaší a navíc wreiti letěj a nemanévrujou a spousta lodí by několik let jen na přelet nezvládla hlavně křižníku došli by jim zásobi a zasekli si na cestě protože by jim došli zásobi a posádka by se SEŽRALA (úly by to asi zvládli aspoň věčina) a tolán má určitě i nějaké maskování takže úprava děla v jiné fázi dát na něj maskování a wreiti sou v řiti jelikož nemaj šanci
a ta bodová obrana proti tem raketám byl dobrej nápad ale kdyby na ně taky dali to maskování tak zase wreiti nemaj šanci a to nemluvim o tom že by se ty bonbi dali použít jako mini pokud bys je zamaskoval a najednou odfázoval alee oedmakoval tak na tom wreiti nejsou nejlíp.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Wraithům se bránou neschováš a do podzemí té stejné planety už vůbec ne, protože na planetě nemohou být dvě aktivní brány. Zároveň by stačilo, aby v dosahu planety byla jedna brána z Pegasu která "přebírá dominanci nad oblastí" a všechny ostatní brány v soustavě přestávají fungovat. Navíc brána, aby se mohla spojit s ostatníma, by asi měla být ve stejné fázi jako ony.

Silo se prozradí okamžitě, jakmile se otevře, nebo nejpozději ve chvíli, kdy z něj vylétá první střela. Z trajektorie střely jde totiž přesně dopočítat místo, odkud vylétla.

Naopak, jediné co drží/drželo wraithy od téhle velké cesty jsou scénáristé. Wraiti totiž mají schopnost hybernovat (v těch jejich komorách) po stovky let. (to dělali předtím, než tam v prvním díle přišel Sheppard a sejmul první královnu, co lidi potkali) Takže by jim stačilo nabrat pár lidí do ledničky, vyrazit na cestu, zhybernovat "pěšáky" a část "důstojníků" (aby se ušetřily zásoby) a pak je jenom před příletem k Toláně rozmrazit. To samé v křižnících. Podobně jde využít teleportér dartů, jak jsme viděli v díle SGA "Archa", kde nějáká společnost na technoúrovni 70tých let vydlabala velký asteroid, poslala do něj svou elitu nasátou do bufferu transportéru z dartu a (neúspěšně) nastavila probuzení.

Žádné maskování Tolánů jsme neviděli a vzhledem k jejich všeobecnému využití fázovací technologie, bych se divil kdyby jej měli. Vyspělost techniky na to mají, ale proč by řešili neviditelnost, když jsou nezranitelní a mohou procházet zdmi? To je jako přemýšlet o technologii deštníku, když už máš technologii na zastavení deště. Zároveň s děly je to stejné jako s raketami ze sil - jakmile jednou vystřelí, už je jedno jak je zamaskované, protože jeho polohu nepřítel zná. To je důvod, proč už se nepoužívají gigantická nepohyblivá obranná děla, ale raději mobilní baterie, které mohou vypálit salvu nebo dvě, sbalit se a odjet dřív, než začnou dopadat nepřátelské střely. Taktika gigantických nepohyblivých děl je v situaci, kdy okolo létají vesmírné lodě zhruba podobně "účinná", jako hrad s hradbama z železobetonu proti tankům. Ano, chvíli by to fungovalo, a pokud ty tanky nebudou dost drsné, dovnitř se nedostanou, ale je to vyloženě pitomý způsob vedení války.

Pokud by Toláni po wraithech šli tímhle způsobem, wraiti by je vyhodnotili jako hrozbu, místo potenciálního jídla a prostě by poslali jedinou hivku co nejblíž k povrchu planety. Jejím prostřednictvím by otevřeli dovnitř Tolány hyperokno dřív, než hivku samotnou stihnou zničit kanóny, nebo rakety. Výsledkem je globální přírodní katastrofa srovnatelná s výbuchem supervulkánu, nebo globální jadernou válkou. A pokud by tam pak vlétlo několik desítek tisíc dartů, kanóny by je neměly šanci všechny z oblohy vyzobat, než by se dostaly k bráně a k důležitým cílům na povrchu planety. Takže Toláni by byli "v řiti jelikož by neměli šanci". Další alternativa je dalekonosné bombardování Tolány asteroidy podpořené hromadnými stíhacími útoky. Opět riskují jenom stíhačky, které je docela těžké zaměřit kanóny a skoro nemožné sestřelit fázovýma raketama. Hivky a Cruisery jsou hezky z dostřelu a zapojují se až podle toho, jak se vede potlačovat trumfy protistrany.

Použití bomb jako min, které navrhli v SG je z hlediska taktiky směšné. Nepřátelské lodě mohou manévrovat, nikdo nemůže zaručit, že přiletí z daného směru a mina je neefektivní obranné zařízení proto, že jakmile jednou zafunguje, už jsi jí ztratil a taky proto, že není problém miny "vystřílet" houfem stíhaček. Už v SG1 nad Tobinou a SGA nad Lanteou to byla kravina. Min bys musel mít doslova MILIARDY, abys s nimi pokryl celou planetu. I kdybys tu planetu domrtě vytěžil jenom na miny, pořád by to bylo na jednolité minové pole málo. To bys udělal líp, kdybys raději místo deseti milionů min použil ty materiály (co bys potřeboval na jejich výrobu) raději na výrobu tisíce válečných lodí. Sice to nevypadá tak cool (jako minové pole), ale válečnou loď můžeš použít víckrát a můžeš jí použít k průzkumu vesmíru, k evakuaci, k zásobování a v boji k útoku nebo k obraně, podle toho, jak se ti to hodí.

Wreithům by to moc nevadilo, protože by prostě nestrčili zadnice jejich hyperlodí do mlejnku Tolánské obrany dřív, než by ho zadřeli, nebo úplně vyřadili dálkovým bombardováním, houfama postradatelnejch dartů a kamikaze pěchotou.
Naposledy upravil Ultramarinus dne 03.6.2012 03:32:23, celkově upraveno 1
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Uznvam ale co mini které se dají ovládat to by poskytlo víhodu a navíc co ktěm minám asteroiové pole a za to teprve lodě to už by bylo cool dost a navíc co kdybys každému vojákovi dal ty červené paprsky a fázovač to by wreitům poskytlo nevíhodu a to velkou ale zajímavé je že když použili merlinův přístroj co je pošle do jiné fáze tak už slyšet ani vidět nebyli, tím chci říc co kdyby takto vylepšili ty svá toláni tak by se mohli dostat přes blokádu lodě a navíc by mohli přivést materiáli a odvést lidi a copak já jsem tam někde psal že by tam byli dvě ne já napsal co kdyby tam přemístili bránu.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
"miny které se dají ovládat", těm se říká "rakety" nebo "střely" a i když je to MNOHEM lepší řešení než miny, pořád i rakety mají určitý omezený dolet/dostřel a za ním už jsou k ničemu.

Asteroidové pole není něco, co by stálo za námahu přesouvat (bylo by na to potřeba víc energie, práce a strojů, než na výrobu celé flotily), pokud to nemáš u planety "přirozeně". A u Tolány (co víme ze souboje Klorelova glideru s těmi dvěma hataky) žádné přirozené asteroidové pole není.

I kdybys ho tam měl přirozeně, nebude okolo celé planety, takže nepřítel by se mohl rozhodnout, že si nechce oprýskat lak a prostě ho obletí. Pak by se do boje dostaly jenom ty lodě, protože by se mohly přesunout podle nepřítelových pohybů. Proto věřím, že je výhodnější raději postavit o deset lodí víc, než o deset tisíc min víc.

Vojáci musí jíst a pít, musí být ošetřováni, musí na záchod, musí pomáhat Tolánským civilistům (s tím vším by byly ve fázi potíže) a pokud by chtěli získávat zajatce a biovzorky z wraithských vojáků, prostě by se občas museli vzdát obrany, kterou poskytuje fázování. A v té chvíli by se na ně sesypal přepadový oddíl wraithů.

Kdyby Toláni takto vylepšili své fázování, wraiti by mohli vylepšit své pancíře, aby jimi nešlo proletět ani v jiné fázi a ještě aby byly neprůstřelné iontovými výboji. Tím chci říct, že když budeme řešit "coby kdyby", skončíme tím, že se budem hádat o lepší superzbraň, kterou by ani třeba nemuseli vymyslet. Vždyť i ty fázové střely toláni začaly vyrábět až teprve POTÉ, co Anubis přišel se svým upgradem (a pak je zničil). Znamená to tedy, že wraiti by tam přilétli ve chvíli, co by Tolana už bojovala s Anubisem (aby už MĚLA fázové střely)? Nebo by tam wraiti přiletěli POTOM co Tolanu Anubis srovnal? Jaký by se tam dal očekávat odpor? Nebo by wraiti přiletěli ve chvíli, kdy Tolánská společnost rostla a prosperovala (před Anůbisem) a tím pádem by nemuseli Toláni vymýšlet náhradu iontových kanónů a tím pádem by wraiti nestáli proti fázovým střelám???
Coby kdyby.

Když přemístíš bránu do podzemí, dá se její poloha pořád zaměřit (je to naqadah) a to nejpozději ve chvíli, kdy se otevře (v SGU to rasa dronů dokázala zaměřit z jiných části galaxie) Wraiti by jí tedy v jedné soustavě našli bez potíží a jediný rozdíl mezi zničením brány z orbity když je zakopaná je ten, že místo jednoho výstřelu, musíš vypálit několik. Nebo prostě poslat křižník na kamikaze výpravu, aby vyskočil z hyper přesně nad bránou, nebo dokonce uvnitř bunkru, ve kterém bránu máš. Zničení zaručeno. Navíc fakt, že jí zakopeš tě neuchrání od možného útoku pěchoty a dartů bránou, ani od faktu, že wraiti mají způsob jak jí "překřičet" a tím způsobit, že je nefunkční jak pro příjem, tak pro vysílání červí díry, ať už je, nebo není zakopaná.

Edit.: Deadale, třeba se ti tohle někdy hodí. Může to pomoct s češtinou.
http://prirucka.ujc.cas.cz/?dotaz=wakal ... dej=Hledej
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Uznávam myslím že je načase se dohodnout že by nikdo nevěděl kdo vyhrává já už toho mam taky docela dost ale nakonec by třeba wreiti měli super kanon který zníčí jednou ranou několik cílu a pálí super rychle nebo super omračivař a tolání 70m kanon oby by sme hájili svoji stranu.

Chorozon Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 12
Bydliště: poslední země neomezených možností
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Nevím proč pořád řešíte zaměření a likvidaci brány. Kdyby ji tolláni přesunuly do (čistě teoretického) krytu tak by se jí nepokusily zničit ale využít. Stačilo by jednu šipku upravit tak že by místo kokpitu měla nějakou supervýbušninu a tím by byl celý kryt zničený. Nebo by bránou mohly poslat stejné zažízení, jako v díle "Midway" a pak tam nahnat haldy vraithů, kteří by lidi odvedly bránou pryč. Taky je tu možnost bránu prostě bloknout bránou z pegasu, ale je otázka, jestli by na tu Tollánskou tohle fungovalo (koneckonců se od antických trochu liší, takže by to fungovat nemuselo).
KRYTON: Se vší úctou, pane, ale to nejsou androidi, ale replikanti.
KOCOUR: Je v tom rozdíl?
KRYTON: Ten základní je v tom, že android by nikdy neurval člověku hlavu a nenablil mu do krku.


Jestli ti vadí, že zrušily SGU, dej si tohle do podpisu.

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Chorozon:
Právě pro ten nepravděpodobný případ, že by na bránu Tolanů (postavenou podle vzoru MD brány - protáčí se v ní vnitřní kruh) tohle nefungovalo, a bylo ji nutné vybombit, nebo použít k úvodním útokům šipkami a pěchotou.

Když jí chceš vybombardovat z orbity, musíš vědět kde je.

Když jí chceš využít k útoku, musíš vědět, kde je na planetě vzhledem ke tvým ostatním cílům, aby tam útočná vlna nebloudila jak Jeníček s Mařenkou v lese. Moment překvapení musí být využit k okamžitému a přímému útoku na nejbližší zajímavé cíle a rychlému stažení zajatců/kořisti k sosání+zkoumání v laborce.

Jinak všechny nadnesené možnosti, s vyjímkou "omračovací bomby z Midwaye", jsem řešil v minulém příspěvku, předposledním odstavci.

Konkrétně:
Wraiti by jí tedy v jedné soustavě našli bez potíží a jediný rozdíl mezi zničením brány z orbity když je zakopaná je ten, že místo jednoho výstřelu, musíš vypálit několik. Nebo prostě poslat křižník na kamikaze výpravu, aby vyskočil z hyper přesně nad bránou, nebo dokonce uvnitř bunkru, ve kterém bránu máš. Zničení zaručeno. Navíc fakt, že jí zakopeš tě neuchrání od možného útoku pěchoty a dartů bránou, ani od faktu, že wraiti mají způsob jak jí "překřičet" a tím způsobit, že je nefunkční jak pro příjem, tak pro vysílání červí díry, ať už je, nebo není zakopaná.


Možnost inkompatibitily mezi tolánskou a pegasskou bránou jsem řešil o nějáký ten příspěvek "výš", ale taky tu byla zmíněna.

Nakonec - co se týká principu zaměření polohy brány, řešil jsem to (z uvedených důvodů) v tom svém minulém příspěvku. Předtím ale ne, takže to zas tak "pořád" neřešíme... :)
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Obecné

cron